Unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de optică de la nivel mondial, gigantul EssilorLuxottica, afirmă că intrarea directă în retailul din România - prin achiziţia magazinelor OPTIBlu şi Optiplaza de la fondul de investiţii Innova Capital şi de la o serie de acţionari minoritari - reprezintă „un pas important, care-i permite grupului să îşi dezvolte prezenţa în acest segment“.
„EssilorLuxottica are un portofoliu puternic de branduri de retail, fapt ce îi permite să deservească consumatorii din toată lumea (...). La finalul anului 2024 (pe 31 decembrie), divizia de retail (direct to consumer) a grupului număra 13.537 de magazine proprii şi 4.101 francize. Anul trecut, am finalizat achiziţia Washin Optical Co., Ltd. din Japonia şi, mai recent, în primul trimestru din 2025, am finalizat preluarea Optical Investment Group din România, acorduri care-i permit grupului să îşi dezvolte prezenţa în segmetul de retail“, spun oficialii gigantului italiano-francez.