♦ Vânzările de maşini electrice au scăzut cu 36% în 2024 odată cu înjumătăţirea bonusului la 5.000 de euro ♦ 93,6 g CO2/km e noua limită de dioxid de carbon la nivel de grup auto în Europa.
Anul 2025 a adus o înăsprire a limitelor de dioxid de carbon pentru industria auto europeană şi limita a fost scăzută la 93,6 grame de CO2/km, de la 95 de grame în 2021. Odată cu nouă limită, constructorii auto trebuie să vândă şi mai multe maşini electrice pentru a compensa vânzarea de maşini cu motoare termice, inclusiv hibride. Pe de altă parte, 2024 a adus o serie de modificări - în România programul Rabla Plus a înjumătăţit prima, la 5.000 de euro, iar în Germania bonusurile au fost eliminate. Ca rezultat, constructorii spun că cel puţin un sfert din ce vor vinde anul acesta trebuie să fie electric pentru a nu fi amendaţi. Dacă electricele nu se vor vinde, aceştia vor fi constrânşi să limiteze şi livrările de maşini cu motoare pe benzină sau diesel, altfel amenzile sunt mari: 95 de euro per gram de dioxid de carbon, per maşină vândută.