Companii

Cecilia Tudor, Renault: Una din patru maşini pe care le vindem în 2025 va trebui să fie electrică pentru a ne încadra în pragul de CO2 şi piaţa are nevoie de programul Rabla Plus. Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în 2024 cu 5,6% faţă de volumul consemnat în 2023, până la 151.105 unităţi

Cecilia Tudor, managing director, Renault South Eastern Europe, Renault Commercial Roumanie

Cecilia Tudor, managing director, Renault South Eastern Europe, Renault Commercial Roumanie

Autor: Bogdan Alecu

03.02.2025, 11:16 125

Vânzările de maşini electrice au scăzut cu 36% în 2024 odată cu înjumătăţirea bonusului la 5.000 de euro 93,6 g CO2/km e noua limită de dioxid de carbon la nivel de grup auto în Europa.

Anul 2025 a adus o înăs­prire a limitelor de dio­xid de car­bon pentru in­dustria auto europea­nă şi limita a fost scăzu­tă la 93,6 grame de CO2/km, de la 95 de grame în 2021. Odată cu nouă limită, con­structorii auto trebuie să vân­dă şi mai multe maşini elec­trice pentru a com­pensa vânzarea de maşini cu mo­toa­re termice, inclu­siv hibride. Pe de altă par­te, 2024 a adus o serie de modificări - în Româ­nia programul Rabla Plus a înju­mătăţit prima, la 5.000 de euro, iar în Germa­nia bonusurile au fost eliminate. Ca rezultat, con­struc­torii spun că cel pu­ţin un sfert din ce vor vinde anul a­cesta trebuie să fie elec­tric pentru a nu fi amendaţi. Dacă electri­cele nu se vor vin­de, aceştia vor fi con­strânşi să limite­ze şi livrările de maşini cu motoare pe benzină sau diesel, altfel amenzile sunt mari: 95 de euro per gram de dioxid de car­bon, per maşină vândută.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
ZF HR TRENDS