Vânzările de medicamente, prin spitale sau farmacii, au crescut în perioada iulie 2021 – iunie 2022 cu 21,5% faţă de perioada anterioară, la 23,47 miliarde lei (4,75 miliarde euro), la preţ de distribuţie, arată cel mai recent studiu realizat de Cegedim Customer Information.
Exceptând impactul programelor cost-volum-rezultat (CVR) şi cost-volum (CV), valoarea medicamentelor e bază de reţetă (Rx) eliberate din farmaciile publice a crescut cu 11,6%, totalizând aproximativ 11,82 miliarde lei (2,39 miliarde euro).
Medicamentele pe bază de reţetă (Rx) din farmacii au atins 13,67 miliarde lei (+16,5%), produsele OTC din farmacii au însumat 6,28 miliarde lei (+27,4%) iar segmentul de spital 3,52 miliarde lei (+33,1%).
În acelaşi interval, volumul medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 694,2 milioane cutii, în creştere cu 10,8%.
Numărul total de zile de tratament a crescut cu 6,2%.
Clasamentul companiilor, în fucnţie de valoarea vânzărilor, a rămas neschimbat, pe primul loc fiind Sanofi, cu 1,21 miliarde lei, urmată de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 1,14 mld. lei şi Zentiva (inclusiv Labormed şi Alvogen) cu 1,02 mld. lei.
Topul primilor 10 jucători este completat de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 997,0 mil. lei, Bristol Myers Squibb cu 917,2 mil. lei, Servier (inclusiv Egis) cu 881,3 mil. lei, AstraZeneca (848,2mil. lei), GlaxoSmithKline (837,4 mil. lei), Viatris (692,9 mil. lei) şi Hoffmann La Roche cu 668,6 mil. lei.