Companii

Cei 4.000 de clienţi zilnic aduc Medlife afaceri de 50 milioane de euro

Cei 4.000 de clienţi zilnic aduc Medlife afaceri de 50 milioane de euro

Mihail Marcu estimează că ponderea va rămâne constantă în perioada următoare. El adaugă faptul că pentru moment abonamentele rămân doar pentru companii, nu şi pentru persoane fizice pentru că „riscul ar fi mare. Totuşi, studiem şi posibilitatea introducerii de abonamente pentru persoane fizice“.

Autor: Cristina Rosca

26.10.2011, 00:04 169

Operatorul de servicii medicale Medlife estimează că va obţine în acest an afaceri de 50 de milioane de euro, respectiv 10% din piaţa de servicii medicale private, cu 25% mai mult decât în 2010.

"Anul acesta a fost un an important pentru noi, am deschis clinici şi spitale şi am făcut achiziţii. Estimăm că vom ajunge la 10% din totalul pieţei, respectiv 50 de milioane de euro", a spus Mihail Marcu, preşedintele consiliului de administraţie al MedLife.

În acest an operatorul a făcut două achiziţii - 55% din grupul Genesys Medical Clinic din Arad, care include un spital, un ambulatoriu şi o farmacie şi pachetul integral de acţiuni al maternităţii Eva - şi a deschis un spital de pediatrie (investiţie de tip greenfield) şi clinici.

Marcu mai spune că nu exclude posibilitatea de a face noi achiziţii. "Nu este un focus al nostru, însă analizăm oportunităţile de pe piaţă şi în funcţie de acestea luăm decizii."

Mai mult, până la finalul anului Medlife va mai deschide şi spitalul de ortopedie din Capitală, care potrivit lui Marcu este deja gata, însă mai este necesar de pus la punct ultimele detalii. În ceea ce priveşte spitalul generalist din Bucureşti, din zona Floreasca, el spune că nu va fi gata în 2012, ci cel mai probabil în 2013.

Despre anul viitor Marcu nu oferă cifre, pentru că în următoarea perioadă urmează a fi realizat bugetul, însă spune că "va fi anul Medlife pentru că vom culege roadele din 2011".

Cel mai recent proiect al operatorului de servicii medicale este o clinică de dermatologie estetică. Clinica oferă tratamente pentru celulită, riduri, epilare definitivă, dar şi pentru cancer de piele. Investiţia în clinica situată în apropierea hiperclinicii Medlife Băneasa din Capitală a fost de circa 1 mil. euro.

"Medicina privată intră într-o nouă etapă, aceea a centrelor specializate. După spitalul de pediatrie a venit rândul clinicii de dermatologie, şi în curând va urma spitalul de ortopedie", a spus Mihail Marcu. Preţurile pentru servici­ile oferite variază între câteva zeci şi câteva sute, chiar mii de euro. Mai mult, Marcu spune că speră ca noua clinică să aibă 50-60 de pacienţi pe zi.

Operatorul de servicii medicale Medlife are circa 4.000 de clienţi pe zi, în ambulatoriu şi hiperclinici, fără a fi luate în considerare abonamentele şi persoanele tratate de echipajele de pe teren şi de cele specializate în medicina muncii.

Familia Marcu este acţionarul majoritar al MedLife însă pachete minoritare de acţiuni mai au şi IFC şi SGAM. Compania a avut în prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 23,8 mil. euro.

De unde vin veniturile Medlife

Persoanele care vin în ambulatoriu (care plătesc cash) aduc aproape 70% din veniturile Medlife, în timp ce 5% din încasări vin de la Casa de Asigurări de Sănătate, iar 25-27% din abonamente (încheiate de companii în numele angajaţilor).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO