Companii

Cel mai aprig duel pentru poziţia de lider din comerţul alimentar de când s-a „deschis“ piaţa supermarketurilor: Lidl suflă în ceafa Kaufland. După primul semestru din 2020 pe cele două reţele surori nu le mai despărţeau decât 45 milioane lei

Autor: Cristina Roşca

07.01.2021, 22:00 505

♦ Kaufland este liderul comerţului local după cifra de afaceri, poziţie pe care a „câştigat-o“ în 2012, când a detronat Metro Cash&Carry ♦ Lidl a intrat oficial pe piaţa din România în 2011 prin preluarea Plus Discount, iar apoi a urcat rapid în clasament până pe locul trei după rezultatele din 2019, cele mai recente date publice.

Kaufland România, liderul comer­ţul­ui local după rezultatele din 2019, a obţinut în primul semestru al anului trecut afaceri de 6,05 mld. lei, cu 8,5% mai mari decât în aceeaşi perioadă din 2019, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza da­telor publice.

Discounterul german Lidl, ocupantul locului trei în piaţă conform cifrelor pe 2019, a obţinut afaceri de 6 mld. lei în aceeaşi perioadă, după un galop de 32%. Astfel, pe cele două reţele surori – ambele făcând parte din grupul german Schwarz, dar fiecare operată independent – le mai despărţeau după primele şase luni din 2020, an marcat de pandemia de COVID-19, doar 45 de milioane de lei. În acest context, al doilea semestru se va dovedi hotărâtor pentru a se stabili liderul comerţului alimentar din România. Dacă cele două companii şi-au menţinut ritmul de creştere acelaşi şi în ultimele şase luni din 2020, atunci ele vor fi la egalitate, urmând a se face departajarea „la virgulă“. Acesta este astfel cel mai aprig duel pentru pozţtia de lider din comerţul alimentar de când s-a „deschis“ piaţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO