Companii

Cel mai bun indicator al revenirii economice: vânzările de camioane au crescut cu 14% în septembrie

Vânzările de camioane ignoră trendul pieţei şi continuă să crească

Vânzările de camioane ignoră trendul pieţei şi continuă să crească

Autor: Bogdan Alecu

24.10.2011, 00:05 1104

Piaţa utilitarelor şi a autocarelor a continuat să crească şi în sep­tem­brie, potrivit statisticilor jucă­to­rilor din piaţă, încheind astfel pe plus şi cel de-al treilea trimestru consecutiv din acest an.

Dacă vânzările de utilitare au înregistrat în acest an o singură lună de scăderi, dar care nu a afectat trendul ascendent al pieţei, vânzările de maşini au avut doar trimestrul trei "pe plus", şi acela cu o creştere de puţin peste trei procente.

Vânzările de vehicule comerciale şi autocare au înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o creştere de peste 20%, la aproape 11.000 de unităţi, iar în septembrie creşterea a încetinit uşor la 14%, valoare afe­rentă unui volum de peste 1.400 de unităţi. Creşterea din acest an vine în contextul în care anul trecut atât vehi­culele comerciale, cât şi autocarele au înregistrat scăderi.

Cele mai mari vânzări de vehicule comerciale au fost înregistrate în continuare de Dacia, cu un volum de aproape 1.900 de utilitare în primele nouă luni ale acestui an, la aproape acelaşi nivel ca şi în aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe locul secund s-a poziţionat ca şi anul trecut Mercedes-Benz, în creştere cu 12% la aproape 1.100 de unităţi, în timp ce Renault a urcat de pe locul şapte direct pe trei, în condiţiile în care vânzările francezilor au accelerat cu 154% faţă de perioada similară a anului trecut, la 1.068 de utilitare, cu zece unităţi mai puţin decât Mercedes-Benz. De asemenea şi Fiat a înregistrat o creştere de aproape 50%, avans ce i-a permis mărcii să urce o poziţie în clasament, până pe locul patru. Creşteri mai mici au fost înregistrate anul acesta de Volkswagen şi Ford, de 10%, respectiv 15%, în timp ce Citroën de asemenea a urcat cu peste 100% în ceea ce priveşte vânzările de comerciale.

Per total, piaţa auto locală a înregistrat o scădere de 7% în primele nouă luni ale acestui an, la aproape 80.500 de unităţi, declinul fiind datorat pieţei autoturismelor care a continuat să scadă cu aproape 10%, declin care este aşteptat pentru întreg anul.

În acest an piaţa auto locală a fost în principal susţinută de firme care fie şi-au reînnoit flotele, fie şi le-au extins, în timp ce ponderea vânzărilor către persoane fizice a scăzut, potrivit declaraţiilor lui Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care deţine şi funcţia de director general al Porsche România, fapt ce explică şi creşterea vânzărilor de vehicule comerciale, în timp ce autoturismele continuă declinul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO