Companii

Cel mai bun loc din Bucureşti unde să-ţi deschizi un magazin

Cel mai bun loc din Bucureşti unde să-ţi deschizi un...

Autor: Cristina Roşca

30.11.2013, 10:36 2634

În urmă cu mai puţin de un deceniu centrul istoric al Bucureştiului era dominat de câini fără stăpân, clădiri dărâmate şi oameni fără locuinţă. Astăzi zona este ocupată de circa 200 de baruri, restaurante şi cafenele şi este vizitată zilnic de 3.000-4.000 de consumatori, în special după lăsarea serii.

Deşi este o zonă de petrecere a timpului liber, centrul istoric a început să facă paşi mici şi către atragerea marilor re­taileri, fie ei de modă, cos­metice sau elec­troIT, primii care au venit deja fiind Adidas şi H&M. Cei mai mulţi retaileri se plâng însă că spaţiile nu sunt renovate, iar proprietarii nu vor să reducă nivelul chiriilor care ajunge şi la 70-100 de euro pe metru pătrat pentru spaţiile mici.

Chiria în zona centrului vechi este de circa 50 de euro pe metru pătrat în spaţiile renovate. Preţul este valabil însă doar pentru zona de parter, chiriaşii care iau spaţii mai mari, cu subsol sau etaj, primesc discount restul spa­ţiului.

Potrivit datelor din piaţă, cele mai mari chirii sunt cerute pentru spaţiile mici, preţul pe metru pătrat putând ajunge şi la 100 de euro. Zona din „inima Bucureştiului“ este dominată de spaţii de câteva zeci sau sute de metri pătraţi, astfel că suedezii de la H&M au deschis magazinul într-o clădire ridicată de la zero pe Lipscani. Retailerul ocupă un spaţiu de 1.800 mp în centrul istoric şi este cel mai nou chiriaş al zonei şi totodată cel mai important. Venirea H&M este aşteptată să atragă şi alte nume din moda locală.

Alături de H&M, tot pe Lipscani, se află şi un magazin Adidas, un Lashez (haine) şi Be in Time (bijuterii şi ceasuri). Reprezentanţii com­paniei de consultanţă imobiliară Colliers spun că în primăvara lui 2014 se vor mai deschide aici şi primul magazin al retailerului de îmbră­că­minte Cato, şi o unitate a retailerului de fashion Koton.

„Lipscani va fi în câţiva ani cel mai bun loc din Bucureşti unde să fii ca retailer. Între­barea este în câţi ani. Proprie­tarii nu vor să lase la preţ şi trebuie să te gândeşti că la mall ai şi trafic asigurat şi cost mai mic de ame­na­jare“, ex­pli­că Phi­lippe Besa­doux, direc­torul executiv al Ken­velo, Tom Tailor, Mim, Lee Cooper şi TimeOut. El adaugă că în mall amena­ja­rea costă 600-700 de euro/mp pe când în stradal merge la 1.000-1.200 de euro/mp.

Bucureştiul ia modelul vestului în contextul în care în capitale precum Paris, Roma sau Londra, cele mai importante nume din modă, se luptă pentru a prinde un loc în centrul istoric.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO