Anul trecut Metro Cash&Carry a fost reţeaua cu cele mai bune vânzări per metru pătrat, de peste 28.000 de lei, fiind urmată îndeaproape de Lidl şi Kaufland.
În urmă cu circa un deceniu nemţii de la Metro Cash & Carry erau pe locul trei în piaţă după Cora şi Carrefour. Situaţia s-a schimbat însă după ce Cora şi-a înjumătăţit vânzarea per mp în perioada 2008-2018.
Această evoluţie se observă din faptul că în această perioadă compania a deschis magazine, dar vânzările totale au avansat mult mai lent.
Mai exact, în 2008 compania avea doar trei hipermarketuri, faţă de 11 anul trecut. Astfel, atât numărul de magazine, cât şi suprafaţa aproape s-au triplat în această perioadă, pe când cifra de afaceri a avansat cu doar 20%.
Analiza ZF arată că în perioada 2008-2018 vânzările per metru pătrat au scăzut în cazul Cora (54%), Metro (21%) şi Penny Market (13%), pe când în cazul altor patru reţele au postat creşteri. Este vorba de Lidl (107%), Profi (69%), Auchan (53%) şi Kaufland (37%). În cazul Lidl primele date disponibile sunt cele din 2011 (nu din 2008) când compania a intrat pe piaţă prin preluarea Plus Discount. Retailerii Carrefour, Mega Image şi Selgros nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind suprafaţa magazinelor lor.
Astfel, vânzările per metru pătrat în comerţul modern au evoluţii contrastante în perioada 2008-2018: La Lidl s-au dublat, la Cora s-au înjumătăţit.