Companii

Cel mai important indicator pentru comerţ. Vânzările pe metru pătrat în comerţul modern variază de la simplu la mai mult decât dublu

Cel mai important indicator pentru comerţ. Vânzările...

Autor: Cristina Roşca

09.10.2019, 08:15 540

Metro Cash&Carry este reţeaua cu cele mai bune vânzări per metru pătrat, de peste 28.000 de lei în 2018.

Anul trecut Metro Cash&Carry a fost reţeaua cu cele mai bune vânzări per metru pătrat, de peste 28.000 de lei, fiind urmată îndeaproape de Lidl şi Kaufland.

În urmă cu circa un de­ceniu nemţii de la Metro Cash & Carry erau pe locul trei în piaţă după Cora şi Carrefour. Situaţia s-a schimbat însă după ce Cora şi-a înjumătăţit vân­za­rea per mp în perioada 2008-2018.

Această evoluţie se observă din faptul că în această perioadă compa­nia a des­chis magazine, dar vânzările totale au avansat mult mai lent.

Mai exact, în 2008 compania avea doar trei hiper­mar­keturi, faţă de 11 anul trecut. Ast­fel, atât numărul de ma­ga­zine, cât şi supra­faţa aproape s-au triplat în această perioadă, pe când cifra de afaceri a avansat cu doar 20%.

Analiza ZF arată că în perioada 2008-2018 vânzările per metru pătrat au scăzut în cazul Cora (54%), Metro (21%) şi Penny Market (13%), pe când în cazul altor patru reţele au postat creş­teri. Este vorba de Lidl (107%), Profi (69%), Auchan (53%) şi Kauf­land (37%). În cazul Lidl primele date disponibile sunt cele din 2011 (nu din 2008) când compania a intrat pe piaţă prin preluarea Plus Discount. Retailerii Carrefour, Mega Image şi Selgros nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind suprafaţa maga­zinelor lor.

Astfel, vânzările per metru pătrat în comerţul modern au evoluţii contrastante în perioada 2008-2018: La Lidl s-au dublat, la Cora s-au înjumătăţit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO