Acum, saltul de 20% vine în contextul în care la Craiova Ford a apăsat acceleraţia şi a ajuns la o producţie de aproape 142.000 de SUV-uri EcoSport, de trei ori mai mult decât în anul anterior, când era produs monovolumul B-Max. În acest context, dacă în 2017 Ford a atins o cifră de afaceri de 1 mld. euro cu vechiul model, EcoSport a dus businessul americanilor la cel puţin 2,5 mld. euro.
Mai mult, companiile au continuat anul trecut recrutările, iar numărul salariaţilor din industria auto a urcat cu 5%, de la 222.000 de angajaţi în 2017, la 230.000 anul trecut.
„Avem probleme tot mai mari cu asigurarea angajaţilor, chiar dacă producătorii şi componentiştii au investit în propriile programe de formare. Asigurarea forţei de muncă devine un factor decisiv“, a spus Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).