Companii

Cele 31 de hipermarketuri din Bucureşti aşteaptă vânzări de 1 mld. lei în decembrie

Fotograf: Octav Ganea

Fotograf: Octav Ganea

Autor: Cristi Moga, Cristina Roşca

10.12.2014, 00:08 974

Vânzările din ultima lună din an ajung să reprezinte până la 15% din încasările obţinute de lanţurile de hipermarketuri pe tot anul.

Kaufland, Auchan şi Car­re­four, reţele de hipermarketuri cu afaceri anu­ale de aproape 15 mld. lei, au deschis în acest an şase hipermarketuri în Bucu­reşti, fiind cel mai bun an din criză într-o perioadă când investiţiile pe format mare de magazine au frânat puternic.

„Euforia“ deschiderilor din acest an pe segmentul hipermarketurilor vine după ce de la începutul anului datele statistice indică o revenire a consumului. Astfel, la nivelul primelor zece luni din an cifra de afaceri în comerţul cu amă­nuntul, principalul indicator pentru con­sum, a crescut cu peste 7%, iar avansul vânzărilor de alimente a de­păşit opt procente.

Magazinul Carrefour deschis în vara acestui an în cartierul bucureştean Rahova a fost primul inaugurat de francezi în Capitală după trei ani de pauză. Şi pentru Auchan, ultima deschidere din Bucureşti - în afară de cea de astăzi din Drumul Taberei - a avut loc în 2012 pe finalul anului, în Crângaşi. Campio­nul expansiunii a fost însă Kaufland, care aproape şi-a dublat reţeaua în Capitală, ajungând de la 6 la zece magazine în acest an.

Pentru Bucureşti comerţul reprezintă principala „industrie“, cu o pondere de 46% în cifra de afaceri de 422 mld. lei a tuturor companiilor înregistrate în Capitală.

Doar în Ilfov, Brăila, Te­leor­man, Giurgiu sau Vaslui comerţul muşcă o felie mai mare din economie (în general peste 50%), dar puterea de cumpărare din aceste judeţe este de câteva ori mai redusă faţă de Bucureşti.

Aşa se poate explica „euforia“ deschiderilor şi revenirea apetitului pentru investiţii al marilor reţele, care au ajuns să aibă 31 dintre cele 177 de hipermarketuri din Româ­nia în Bucu­reşti, un oraş cu peste două milioane de locuitori, cu o rată a şomajului sub medie şi cu un salariu mai mare cu 45% decât media pe ţară.

Astfel, reţelele s-au înghesuit să deschidă deja magazine pentru că au vrut să se asigure că hipermarketurile lor sunt deschise până de sărbători pentru a prinde cea mai efervescentă perioadă din an.

„Pentru lanţurile de hipermarketuri luna decembrie ajunge să contribuie cu 10-15% la vânzările dintr-un an. Şi pentru comerţul alimentar, la fel ca pentru toate formele de comerţ, luna decembrie este cea mai bună din an“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva & Company.

Astfel, vânzările celor 31 de hipermarketuri din Bucureşti s-ar putea apropia în ultima lună din an de 1 miliard de lei, respectiv aproape 15% din încasările din întregul an.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detaii despre extinderea marilor retaileri; magazinele cu cele mai mari vânzări în Capitală

- ponderea vânzărilor din decembrie în încasările anuale 

- sumele investite de reţelele de retail modern pentru extindere şi modernizare în 2014 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO