Companii
Cele mai puternice cinci branduri de consum construite de antreprenori locali au afaceri ce merg spre 15 mld. lei
Dedeman, RCS & RDS, Altex, Arabesque şi Blue Air sunt cele mai puternice cinci branduri româneşti de consum create de antreprenori locali. Aceste nume reuşesc să se bată de la egal la egal cu giganţii internaţionali şi au afaceri ce merg spre 15 mld. lei (3,3 mld. euro).
România are doar 40 de companii antreprenoriale româneşti al căror business sare de 100 mil. euro anual, iar dintre acestea doar jumătate au construit un brand de consum, cunoscut publicului larg, cum este cazul Dedeman, RCS-RDS sau Altex. Totuşi, alte nume româneşti precum Bilka, AdePlast sau Catena se îndreaptă curajos către acest prag şi nu doar atât, ci au planuri mari de viitor.
A fost luat în calcul pentru fiecare brand doar principala companie pe care este operat businessul. În cazul Catena spre exemplu afacerile sunt operate pe mai multe entităţi.
Antreprenorii au cedat în ultimele două decenii controlul unor businessuri mari create în jurul unui brand local, cum este cazul Dorna (apă minerală), Betty Ice (îngheţată) sau Albalact (lactate). Există însă şi antreprenori care nu iau în calcul vânzarea, iar un exemplu este antreprenorul Marcel Bărbuţ, fondatorul AdePlast.
„Eu am patru băieţi, iar businessul AdePlast a fost creat pentru a le fi lăsat moştenire lor. Pentru ce altceva muncim, oricare dintre noi când plecăm nu luăm nimic cu noi“, explică antreprenorul care a creat unul dintre cele mai puternice businessuri din domeniul materialelor de construcţii.
-
Business sportiv. Construim stadioane, dar pentru cine? În România, cea mai sedentară ţară din Europa, se construiesc arene de aproape 1 miliard de euro şi cu o capacitate totală de aproape 270.000 de locuri. Ce facem cu ele?
-
Semnal de alarmă? Creditarea companiilor de către bănci a scăzut în august şi la lei, şi la euro, în pofida micşorării dobânzilor
-
Simigeriile Petru: E loc de expansiune. Avem o fabrică în care am investit peste 2 mil. euro, gata să deservească peste 1.000 de magazine
-
De ce nu se mai teme Bucureştiul de Bruxelles: alte 11 ţări din UE sunt cu deficitele la peste 3% din PIB
-
Conferinţa ZF/CEC Bank Investiţi în România. Oradea se dezvoltă accelerat datorită dinamicii mediului economic local. Rolul autorităţilor este doar să creeze condiţii bune pentru business
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Vlad Ardeleanu, cofondator, CEO al Medima: Dacă vrei creştere accelerată, recompensează bine performanţa şi excepţional superperformanţa. Cerul e limita
-
Povestea unui sfârşit - Eurotex, cândva unul dintre cei mai mai producători de haine din România, a închis operaţiunile. „E o decizie grea pentru mine, dar un semnal bun pentru România. Producţia de haine e o industrie a ţărilor sărace, iar dacă se închide, înseamnă că România nu mai e săracă“
-
ZF Asigurări de viaţă. Nu mai staţi pe gânduri, cu cât alegeţi o asigurare de viaţă mai devreme, cu atât nivelul primei anuale va fi mai mic! Aurel Badea, Allianz-Ţiriac: Dacă asigurarea de viaţă este cumpărată la 25 de ani, pentru suma acoperită de 200.000 lei, prima anuală poate fi circa 800-1.000 lei, faţă de 2.000-2.500 lei pe an dacă este achiziţionată la 40-45 ani
-
ZF Agropower. România n-are niciun restaurant cu stele Michelin, dar ţuica de prune Pater, produsă în Bogaţi, judeţul Argeş, este servită într-un restaurant cu stele Michelin din Berlin
-
Afaceri de la Zero. Natalia Popa realizează picturi pe haine şi a lansat propriul brand, NATA, cu care merge la târguri din toată ţara
-
ZF Investiţi în România! Ionuţ Leahu, Regina Maria Dental Clinics: Vom mai deschide trei locaţii noi în 2024-2025. Am ajuns la 10.000 de pacienţi unici pe lună, comparativ cu 4.000-4.500 înaintea tranzacţiei
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Alin Brendea, Prime Transaction: Vedem o evoluţie laterală a bursei, uşor descendentă. Se pare că efectul Hidroelectrica s-a disipat
-
Business sportiv. Ionuţ Rada, fost fotbalist profesionist, a pornit o platformă dedicată antrenamentelor acasă de la un live pe Facebook. „Totul a pornit din dorinţa de a le oferi oamenilor posibilitatea să facă sport oriunde, în parc, acasă sau la birou“
-
#superstories. Business sportiv. Pariul ZF pe viitorii campioni. Liviu Ştefan Enaru, 15 ani, fotbal: La fotbal, m-au fascinat controlul şi viteza cu care poate fi condus balonul. Fotbalul, faţă de alte sporturi, pune în mişcare tot corpul şi creierul.
-
ZF Health & Pharma 2024. Claudia Oanea, managing director al Siemens Healthineers România: Dacă nu vom putea ajuta cadrele medicale să se dezvolte, să le arătăm ce înseamnă tehnologie, nici rezidenţiatul, nici munca de zi cu zi nu-i va putea ţine la nivelul tehnologiei
-
ZF Private Health. Bogdan Pană, director de cercetare şi dezvoltare la Ovidius Clinical Hospital (OCH) din Constanţa, cel mai mare spital privat din Dobrogea: Activitatea a crescut cu 40%, secţia de oncologie este plină, iar în creştere este şi cererea pentru cardiologie intervenţională