Companii

Ceramica Iasi: Vanzarile si castigul net vor fi afectate de deprecierea leului

Ceramica Iasi: Vanzarile si castigul net vor fi afectate de deprecierea leului

Ceramica nu va amana investitiile in constructia unei fabrici de 24 de milioane de euro la Iasi

16.10.2008, 14:51 65

Ceramica Iasi, companie listata pe RASDAQ, estimeaza si reducerea profitului net estimat la inceputul anului, circa 3 milioane de euro, din cauza deprecierii leului si a cresterii costurilor de productie.

"Rezultatele noastre financiare de anul acesta sunt afectate de deprecierea leului, pentru ca avem vanzarile in lei si utilitatile - energie, gaze si motorina- sunt in euro. Cursul de schimb a depasit previziunile noastre, influentand cifra de afaceri. De asemenea, pentru perioada urmatoare ne asteptam la cresteri ale costurilor de productie, din cauza majorarii preturilor la materii prime", a declarat pentru ZF Iulian Mangalagiu, directorul general al Ceramica Iasi.
Compania a obtinut in primul semestru o cifra de afaceri de circa 9 milioane de euro, in crestere cu aproape 24% fata aceeasi perioada din 2007, si un profit net de circa 2 milioane de euro.
Compania va continua programul de investitii inceput anul acesta, in valoare de circa 24 de milioane de euro, in construirea uneia dintre cele mai mari fabrici de caramizi de pe piata locala, chiar daca ritmul de crestere al pietei se va reduce la 10% anul viitor.
"Nu intentionam sa ne amanam investitiile. Dincolo de criza pe termen mai scurt sau mai lung, in Romania se va construi si dorim ca toti cei care construiesc sa foloseasca produsele noastre", afirma Mangalagiu.
Lucrarile la fabrica au inceput in 2007 si vor fi finalizate la inceputul lui 2009, in urma acestei investitii producatorul urmand sa-si tripleze capacitatea de productie de caramizi. Ceramica si-a propus ca prin aceasta investitie sa acopere intregul necesar de caramida din Moldova.
Fondurile provin dintr-o majorare de capital, de 14 milioane de euro, finalizata la inceputul anului, restul urmand sa fie acoperit din surse proprii si credite. Daca in 2007, capacitatea de productie a Ceramica a fost de 160.000 de metri cubi pe an, aceasta va creste anul acesta la 180.000 de metri cubi pe an, urmand ca in 2009 sa atinga un volum record de 460.000 metri cubi.
Compania a anuntat la inceputul anului ca este interesata sa mai construiasca o unitate de productie, in care va investi
21 milioane de euro intr-o fabrica de materiale pentru zidarie.
Bugetul pentru investitie a fost aprobat in AGA, compania fiind in stadiul cautarii unei locatii.
Ceramica Iasi se afla in prezent in etapa de elaborare a bugetului si va lua in calcul cresterile de costuri pe care le vor genera conditiile macroeconomice actuale. Insa, compania nu va reduce personalul si nu va renunta la promovarea produselor.
"In septembrie am lansat noul nostru brand de caramizi, Brikston, si vrem ca informatiile legate de produsele noastre sa ajunga atat la clientii nostri, cat si la arhitecti, ingineri structuristi si la beneficiarii constructiilor. De aceea, vom continua sa ne promovam produsele", spune directorul general al Ceramica Iasi.
Potrivit lui Mangalagiu, anul viitor se va intensifica lupta pentru promovarea produselor, in conditiile in care cererea de materiale de constructii se va restrange, iar competetia va deveni mai acerba. "Trebuie sa ne obisnuim ca majorari de 30% cum s-au inregistrat in anii trecuti vor fi greu de realizat, iar o crestere de 5-10% va deveni normala. In plus, cresterea costurilor de productie si competitia mai puternica vor reduce marjele de profit", explica Mangalagiu.
Pana in prezent producatorii de caramizi nu puteau face fata cererii de pe piata, datorita cresterilor anuale de 20-30% din ultimii trei ani, insa aceasta situatie va fi greu de intalnit si in anii urmatori in actualele conditii de piata, in care dezvoltatorii imobiliari reconfigureaza investitiile sau le amana. Piata de caramizi a ajuns anul trecut la o valoare de circa 180-200 de milioane de euro si se va majora anul acesta cu aproximativ 15-20%, potrivit estimarilor de pe piata.
Fondul de investitii american Advent International controleaza prin intermediul companiei Eurobrick International peste 70% din actiunile companiei Ceramica Iasi, potrivit ultimelor informatii disponibile.
Advent International a mai derulat in ultimii ani achizitii pe piata constructiilor prin preluarea dufa Deutek (vopsele), Bengoss Comimpex (adezivi) sau Scan (adezivi).
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO