Companii

Cererea în turism se polarizează şi dispare segmentul de mijloc. Turiştii caută fie vacanţe la preţuri accesibile şi oferte, fie servicii premium şi personalizate

O parte dintre turişti sunt tot mai dispuşi să dea mai mulţi bani pe un pachet turistic care să includă mai multe experienţe şi servicii cu standarde mai înalte, renunţând astfel să facă mai multe vacanţe pe an.

O parte dintre turişti sunt tot mai dispuşi să dea mai mulţi bani pe un pachet turistic care să includă mai multe experienţe şi servicii cu standarde mai înalte, renunţând astfel să facă mai multe vacanţe pe an.

Autor: Miruna Diaconu

10.06.2025, 10:00 275

 Segmentul premium are una dintre cele mai rapide rate de creştere din industrie  Cu toate că preţurile acestui segment sunt mai mari, unii turişti sunt dispuşi să renunţe la unele vacanţe.

Cererea pentru vacanţe a început să cunoască o polarizare odată cu scăderea puterii de cumpărare, însă vacanţele nu sunt tăiate de pe listă. Oamenii vor în continuare să plece în vacanţe, însă caută oferte şi preţuri mai accesibile, astfel categoria de mijloc a pieţei dispare şi cererea pentru vacanţe este pentru călătorii mai accesibile sau pentru cele premium.

„Anul 2024 a fost unul de maturizare a pieţei. Turiştii au devenit mai informaţi, mai atenţi la calitatea serviciilor şi mult mai orientaţi spre experienţe, nu doar spre destinaţii. În piaţă se observă o polarizare: pe de o parte, există o cerere constantă pentru vacanţele accesibile, dar pe de altă parte, segmentul premium cunoaşte o creştere accelerată, cu turişti care caută unicitate şi confort“, spune Mădălina Balaiban, general manager al agenţiei de turism Hello Holidays.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro