Companii

„Cerul e limita“ pentru preţurile biletelor de avion: vara anului 2023 va fi cea în care românii îşi vor face cele mai scumpe vacanţe

Zborurile pe Bătrânul Continent sunt, de multe ori, operate direct (adică fără escală) doar de Wizz Air şi Ryanair. Lipsa competiţiei permite acestor companii să impună preţuri ce rivalizează cu cele către destinaţii exotice. Spre comparaţie, unele companii aeriene de linie au avut promoţii la 500 de euro (2.500 de lei) către unele ţări precum Thailanda.

Zborurile pe Bătrânul Continent sunt, de multe ori, operate direct (adică fără escală) doar de Wizz Air şi Ryanair. Lipsa competiţiei permite acestor companii să impună preţuri ce rivalizează cu cele către destinaţii exotice. Spre comparaţie, unele companii aeriene de linie au avut promoţii la 500 de euro (2.500 de lei) către unele ţări precum Thailanda.

Autor: Miruna Diaconu

25.03.2023, 12:13 18819

Adrian Ionaşcu, specialist în aviaţie: „Să ne aşteptăm la o creştere în continuare a preţurilor biletelor de avion.“

Două bilete dus-întors pe ruta Bucureşti-Lisabona, în perioada 26-29 mai, costă în total 6.500 lei la Wizz Air, companie care se poziţionează a fi low-cost. În această sumă nu sunt incluse bagajul de cală, locul sau orice alt serviciu adiacent.

Preţul este de 5-6 ori mai mare decât acum doi ani, spre exemplu, iar asta în contextul în care pe aceeaşi rută nu mai există nicio altă companie aeriană care operează zbor direct, după ce Blue Air a ieşit din piaţă. Aceeaşi este situaţia pe mai multe destinaţii unde compania Wizz Air a rămas „să facă regulile“, după ce şi Tarom a scos din portofoliu anumite aeroporturi, cum ar fi Barcelona.

„Vara acestui an va fi cea în care ne vom face cele mai scumpe vacanţe. Trebuie să ne aşteptăm la o creştere în continuare a preţurilor, care, la vară, vor atinge cote ce ne vor ustura la buzunar“, spune Adrian Ionaşcu , specialist în aviaţie.

În anii de pandemie, dar şi înainte de criza sanitară, existau bilete către marile oraşe europene de la 10-20 de euro pe segment. Acum, astfel de preţuri sunt o raritate sau chiar o amintire.

„Toată lumea încearcă să îşi recupereze pierderile din pandemie. În România, piaţa este diferită faţă de cea europeană pentru că este controlată de companiile din afară, Wizz Air şi Ryanair, care profită la maximum de eliminarea de pe piaţă a Blue Air“, subliniază el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO