Companii

CFR Marfa va fi scoasa la privatizare pana la finele anului, dupa rascumpararea unor euroobligatiuni

CFR Marfa va fi scoasa la privatizare pana la finele anului, dupa rascumpararea unor euroobligatiuni

In cadrul CFR Marfa lucreaza aproximativ 19.000 de angajati

18.04.2007, 18:31 22

CFR Marfa ar putea fi scoasa la privatizare pana la sfarsitul acestui an dupa ce va rascumpara anticipat, in toamna, euroobligatiunile emise in urma cu cinci ani, in suma de 120 milioane euro, au declarat surse din Ministerul Transporturilor.
"Anuntul pentru privatizarea CFR Marfa va fi publicat in acest an numai dupa ce va fi finalizata emisiunea de euroobligatiuni lansata in urma cu cinci ani, in suma de 120 de milioane de euro", au afirmat sursele citate.
Titlurile, care au o dobanda de 10,5% pe an, sunt scadente la 10 decembrie 2007.
Potrivit surselor, compania intentioneaza sa rascumpere euroobligatiunile anticipat, cel mai tarziu in luna octombrie, astfel incat pana la finele anului sa poata fi publicat anuntul de privatizare.
"In cazul in care compania va fi scoasa la privatizare inainte de rascumpararea obligatiunilor, procesul va fi ingreunat, pentru ca CFR Marfa este obligata sa-i informeze in prealabil pe detinatorii titlurilor", au adaugat sursele.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat luni ca exista foarte multe intarzieri in indeplinirea programului de guvernare, un exemplu in acest sens fiind procedura de priva-tizare a CFR Marfa.
Orban a mentionat ca mare parte din intarzieri au fost produse in special in perioada in care la conducerea institutiei se afla democratul Gheorghe Dobre.
Agentiile internationale de evaluare financiara au revizuit in sens negativ ratingul CFR Marfa in luna august a anului trecut, avand in vedere probabilitatea reducerii sprijinului direct al statului pentru companie ca urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
De asemenea, agentiile financiare si-au aratat ingrijorarea fata de capacitatea CFR Marfa de a rascumpara obligatiunile.
Guvernul a aratat in 2005, in strategia pe termen lung a sectorului feroviar, ca o eventuala privatizare a CFR Marfa in conditiile de piata de la acea vreme ar permite obtinerea unui pret de vanzare foarte bun si ar atrage investitori straini importanti.
Fara sa stabileasca un termen pentru privatizarea CFR Marfa, autoritatile apreciau in document ca intarzierea acestui proces mult dupa integrarea Romaniei in UE va pune compania in fata unei concurente foarte puternice, care poate conduce la scaderea ponderii sale pe piata si, implicit, a valorii de vanzare.
CFR Marfa are aproximativ 19.000 de angajati si detine un parc de aproape 1.000 de locomotive, circa 55.000 de vagoane si doua ferryboat-uri.
Compania detinea, anul trecut, circa 90% din piata de transport feroviar si 35-40% din segmentul general de transport din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO