Companii

Chiria mare a mutat cafeneaua Pascucci din Dorobanţi cu 50 de metri mai departe

Autor: Cristina Stoian

16.11.2010, 23:50 918

Cafeneaua Pascucci, deschisă în urmă cu doi ani în zonaDorobanţi de către compania Velvet Cafe, master-francizorulbrandului italian, va fi mutată la aproximativ 50 de metri faţă devechea adresă din Calea Dorobanţilor, printre motivele mutăriinumărându-se chiria mare plătită pentru vechiul spaţiu.

"Am căutat un spaţiu mai ieftin, pentru că timp de doi ani am dat ochirie prea mare pentru această cafenea", s-a limitat a spuneAdrian Grama, shop-manager al cafenelei Pascucci.
El nu a dat detalii despre valoarea chiriei plătite pentru spaţiulde 250 de metri pătraţi. Chiria practicată în zonă în a douajumătate a lui 2008 depăşea nivelul de 100 de euro/mp, potrivitunui studiu al companiei de consultanţă imobiliară MORE Real EstateServices, iar în prezent proprietarii spaţiilor comerciale cer pemetru pătrat aproximativ 55 de euro.

Asta înseamnă că pentru cafeneaua Pascucci, cunoscută ca fiindfrecventată de oameni de afaceri, expaţi sau vedete autohtone,compania plătea lunar cel puţin 25.000 de euro, potrivitestimărilor ZF. În prezent pe pagina web a cafenelei este un anunţcare informează clienţii că unitatea a fost închisă, o alta urmândsă fie deschisă "în curând". Reprezentanţii cafenelei spun că pânăla sfârşitul acestei luni cafeneaua va fi redeschisă tot pe CaleaDorobanţilor, la aproximativ 50 de metri depărtare.

Compania Velvet Cafe, care este administrată de oamenii de afaceriAdriana Matei şi George Marcu, a investit în noiembrie 2008 îndeschiderea primei cafenele Pascucci din România circa 600.000 deeuro, potrivit informaţiilor de la acea vreme, buget aproape dublufaţă de cel alocat în general pentru inaugurarea uneicafenele.

Odată adus la nivel local, brandului italian i s-a făcut un plan deextindere care viza cel puţin 12 unităţi până în 2011, reţea carear fi trebuit să includă spaţii stradale şi în interiorul centrelorcomerciale. La începutul anului trecut, compania a avut o tentativăde expansiune, deschizând în Militari Shopping Center o a douacafenea, proiect care a eşuat câteva luni mai târziu. Niciproiectele din Arad şi Constanţa, anunţate în 2008, nu s-auconcretizat. Velvet Cafe a avut o cifră de afaceri de aproapejumătate de milion de euro în 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO