Companii

Cinci multinaţionale gigant domină piaţa de 420 mil. euro a produselor de îngrijire

Cinci multinaţionale gigant domină piaţa de 420 mil....

Autor: Cristina Roşca

04.02.2017, 09:00 913

Românii cheltuie peste 420 de milioane de euro anual pe săpun, pastă de dinţi, şampon şi detergent. Fiecare dintre aceste segmente este dominat de jucători internaţionali, cinci companii gigant făcând astfel regulile pe piaţa de îngrijire personală.

Americanii de la Procter & Gamble şi Colgate-Pal­mo­live, anglo-olandezii de la Unilever, alături de Hen­kel cu sediul în Germania şi de GlaxoSmithKline din Marea Britanie do­mină pieţele de bunuri de îngrijire personală la vârf. Astfel, fiecare dintre aceste companii este prezentă pe cel puţin una dintre pieţele analizate de ZF, respectiv săpun solid şi lichid, pastă de dinţi, şampon şi detergent.

Cei mai puternici jucători sunt Unilever şi Procter & Gamble, care au prezenţă pe podium în patru şi respectiv trei dintre cele cinci categorii analizate.

„România este singura ţară din regiune unde nu există pe niciuna dintre aceste pieţe nici măcar un jucător care să aibă o relevanţă minimă. Atât în Bulgaria, cât şi în Polonia sau Serbia există cel puţin un astfel de jucător care să fi rezistat în piaţă. Într-adevăr, nu are forţa multinaţionalelor, însă este încă în joc“, spune un executiv de top din piaţa bunurilor de larg consum neali­men­tare. Pe piaţa din România, în afară de cele cinci multinaţionale mai există şi jucă­tori regionali precum bulgarii de la Ficosota sau grupul Interstar Chim, însă ei nu au po­ziţii puternice. Interstar Chim  are în porto­fo­­liu atât branduri proprii, cât şi mărci pen­tru care se ocupă doar de distribuţie. Mai mult, compania produce şi mărci private pentru retaileri.

În ceea ce îi priveşte pe jucătorii români, aceştia sunt de regulă companii de tip start-up, aflate de regulă la început de drum şi cu un portofoliu cu produse nişate. De cele mai multe ori aceste companii nu ajung nici la afaceri de 1 milion de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO