Companii

Cinci ţări au depăşit România în topul pieţelor pentru Dacia. Pentru prima dată de la Logan încoace, România a ieşit din Top 5

Cinci ţări au depăşit România în topul pieţelor pentru Dacia. Pentru prima dată de la Logan încoace, România a ieşit din Top 5

Autor: Bogdan Alecu

04.01.2013, 00:08 7298

Piaţa locală a pierdut în 2012 trei poziţii în clasamentul vânzărilor Dacia şi a ajuns pentru prima dată pe locul şase la nivel european.

România a fost depăşită în 2012 nu doar de Franţa şi Germania, pieţe care au preluat primele două locuri după 2008, dar şi de Italia, Turcia şi Spania, potrivit datelor asociaţiilor constructorilor auto europeni.

Ieşirea şi din top cinci vine în con­di­ţiile în care înmatri­culările Dacia din Ro­mânia au scăzut anul trecut cu aproa­pe 30%, la circa 16.000 de unităţi, potrivit estimă­rilor ZF pe baza datelor la 11 luni, în timp ce piaţa locală a scă­zut anul trecut cu aproape 20%, la 70.000 de ma­şini noi, cel mai mic nivel din ultimii zece ani. Ieşirea din top cinci a României în 2012 coincide cu anul în care Rena­ult a deschis cea de-a treia uzi­nă Dacia la Tanger, în Maroc, unde anul trecut a demarat producţia modelelor Lodgy, Dokker şi Dokker Van des­tinate în prin­cipal Europei de Vest.

Cea mai mare piaţă pentru Dacia a rămas şi anul trecut Franţa, unde s-au înmatriculat aproape 81.000 de autoturisme, în scădere cu aproape 10% faţă de anul anterior.

Cea mai mare creştere a vânzărilor a fost înregistrată de constructorul local la nivelul anului trecut în Polonia, unde numărul autoturismelor Dacia înmatriculate s-a dublat, la aproape 9.500 de unităţi, în timp ce în Turcia marca autohtonă a avansat cu aproape 40%, la peste 25.000 de maşini.

AFACERI DE LA ZERO