Companii

Cine a pierdut cota de piata pe cel mai afectat segment din industria lactatelor

18.04.2010, 23:05 355

In industria lactatelor, o piata de un miliard de euro, varfulscaderilor a fost consemnat pe piata de smantana, care s-a redusanul trecut cu 13% fata de 2008, potrivit datelor companiei decercetare MEMRB, iar previziunile pentru 2010 nu sunt nici ele preaoptimiste.

Scaderea a fost determinata de schimbarea preferintelorcumparatorilor, care au achizitionat anul trecut mai mult lapteproaspat si iaurt in detrimentul produselor lactate mai grase, cumsunt smantana si untul, deoarece lactatele proaspete sunt maiieftine si au fost mai promovate anul trecut.

"Scaderea in valoare a fost determinata de concurenta depreturi. Numerosi producatori au scos pe piata produse foarteieftine sau au lansat promotii foarte atractive in 2008 si 2009,ceea ce a dus la un impact negativ in profitabilitate - pentru totiproducatorii", spun reprezentantii Albalact, companie care detineal doilea brand in functie de vanzari de pe aceasta piata. Potrivitdatelor MEMRB, in 2008 primele cinci cele mai vandute branduri desmantana detineau cumulat 61,4% din piata locala de smantana, intimp ce in 2009, aceleasi cinci branduri si-au impartit doar 55, 7%din aceasta piata.

Aceasta reducere a cotei de piata pe segmentul de smantana afost resimtita anul trecut si de Tnuva Romania Dairies, filialalocala a producatorului israelian cu acelasi nume, care a renuntatin cursul anului trecut la productia de smantana sub brandul DinBelsug, situat pe segmentul de pret mediu, la doar cateva luni dupace fusese lansat. Din gama Din Belsug, care a fost lansata defiliala locala a producatorului israelian pentru a extindeportofoliul companiei - in majoritate situat pe segmentul de pretpremium - si pe segmentul mediu, Tnuva mai este prezenta perafturile magazinelor doar cu iaurt.

"Deoarece in cursul anului 2009 am facut cateva shimbari inportofoliul de produse, ce au inclus si eliminarea unor variante desmantana, vanzarile si cota noastra pe aceasta piata au scazut usorin a doua jumatate a anului fata de prima jumatate, ajungand,conform MEMRB, la circa 8% in ultimele luni ale anului", a declaratAdriana Ionescu, directorul de marketing al Tnuva, adaugand caTnuva si-a pastrat pozitia de lider pe segmentul premium desmantana, in ciuda caderii severe a puterii de cumparare apopulatiei.

In plus, in cursul anului trecut smantana Tnuva a urcat opozitie in topul celor mai vandute cinci branduri locale desmantana comparativ cu rezultatele din anul precedent, de pe patrupe trei, potrivit datelor MEMRB.

Napolact, brand al FrieslandCampina Romania, a castigat deasemenea anul trecut o pozitie in topul celor mai vandute branduride smantana (in volum), trecand pe locul patru de pe pozitia acincea pe care se situa in urma cu un an, potrivit datelor MEMRB.In timp ce Danone si Albalact si-au pastrat pozitiile in acest top,respectiv locul unu si doi, Milli - de asemenea marca aFrieslandCampina Romania - a pierdut anul trecut doua pozitii intop cinci, ajungand de pe locul trei, detinut in urma cu doi ani,pe cinci in 2009. Reprezentantii Friesland nu au raspunssolicitarilor ZF.

Printre cei mai mari mari producatori locali de lactate senumara FrieslandCampina, Danone, Hochland, LaDorna (detinut degrupul francez Lactalis), Albalact, Covalact (controlat de fondulde investitii SigmaBleyzer) si Tnuva Romania Dairy.

Top marci de smantana

2008

1. Danone

2. Albalact

3. Milli

4. Tnuva

5. Napolact

2009

1. Danone

2. Albalact

3. Tnuva

4. Napolact

5. Milli

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO