Companii

Cine au fost în 2011 cei mai agresivi trei retaileri în expansiune?

Cine au fost în 2011 cei mai agresivi trei retaileri în expansiune?

Autor: Cristina Roşca

27.12.2011, 11:28 1066

Jucătorii din retailul modern au continuat să investească în acest an sute de milioane de euro în deschiderile a aproape 150 de noi unităţi, în pofida faptului că în primele zece luni declinul anual al consumului a fost de 4,5%.

În topul celor mai agresivi retaileri după numărul de magazine deschise se găsesc Mega Image, Profi şi Lidl, fiecare cu peste 20 de unităţi deschise.

Belgienii de la Mega Image au deschis în 2011 33 de magazine de tip supermarket şi unităţi de proximitate în care au investit circa 50 de milioane de euro.

La rândul său, lanţul de supermarketuri de proximitate Profi, deţinut de polonezii de la Enterprise Investors, a mizat pe expansiune deschizând 26 de unităţi. Mai mult, anul viitor retailerul va continua să deschidă magazine.

Podiumul este completat de Lidl, care a intrat în acest an pe piaţă prin preluarea reţelei Plus Discount. Germanii au deschis de asemenea 22 de magazine de la zero, devenind cel mai extins lanţ de magazine din retailul alimentar din România cu 129 de unităţi.

Într-un an în care consumul a continuat să scadă toate reţelele prezente pe piaţă, mai puţin Real şi G'market, au deschis magazine şi mai mult, anunţă noi inaugurări anul viitor. La polul opus, G'market a ieşit de pe piaţă în 2011, iar Real a închis un magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO