Companii

Cine este Cornelia Nicolae, şefa Stefanel care a convins clientele magazinului din Piaţa Romană să cheltuiască 6.000 de euro pe sezon

Cine este Cornelia Nicolae, şefa Stefanel care a convins...

Autor: Cristina Roşca

17.05.2015, 15:10 1260

Brandul italian Stefanel - care a deschis porţile re­tai­lului de modă în România la începutul anilor ’90, când alte nume interna­ţionale nici nu se gândeau să pună piaţa locală pe harta lor - negociază des­chiderea unui magazin stradal în Sibiu, al patrulea al companiei în România, încurajat de rezultatele flagshipstore-ului din Piaţa Romană din Capitală.

 A preluat în septembrie 2011 funcţia de country manager al Stefanel, iar ce anterior ocupase în cadrul aceleiaşi companii funcţia de area sales manager (director regional de vânzări).

 Înainte de a veni în cadrul retailerului italian românca a lucrat timp de doi ani şi jumâtate pentru un alt retailer de modă, BSB Fashion. Din septembrie până în decembrie 2006 ea a fost director administrativ, iar apoi până în martie 2009 a condus retailerul din poziţia de country manager.

 Relaţia ei cu moda a început încă din 1996, când s-a angajat în cadrul Just Jeans Trading, care deţinea licenţa pentru brandul britanic Lee Cooper. Timp de opt ani (1996-2004) ea a ocupat funcţia de primary accountant. Ulterior, alţi doi ani a lucrat în cadrul LCR Jeans Group, care adusese pe piaţă franciza Lee Cooper. Iniţial ea a fost manager de magazin, iar ulterior executive assistant.

 Este absolventă a Universităţii Artifex.

Cornelia Nicolae spune că speră ca şi în Bucureşti să se dezvolte o zonă pietonală cu magazine, aşa cum există în cele mai importante capitale europene dar şi în alte oraşe din Ro­mânia, ca Braşov sau Si­biu. România este însă o ţară a mallu­rilor, cei mai mulţi români pre­ferând să îşi facă shoppingul în centre co­merciale unde au avantajul parcării. Prin comparaţie cu Parisul, unde există Champs Elysees, sau cu Milano, unde Via Della Spiga „geme“ de clienţi şi de chi­riaşi, în Bucureşti arterele co­mer­ciale sunt pe jumătate goale. Astfel, atât Calea Victoriei, cât şi Calea Dorobanţilor au reuşit să atragă branduri de lux, însă în continuare o mare parte din spaţii sunt goale.

„Stefanel este cel mai longeviv brand de fashion care a intrat pe piaţa din România şi rămâne în continuare un brand de nişă. În anul 2014 am pa­riat pe servicii premium (consultanţi ves­ti­mentari, cafea servită clientelor din ma­gazinul din Piaţa Romană - n. red.) şi am obţinut o cifră de afaceri de apro­xi­mativ 6 mil. euro.“ În 2013 afa­cerile com­paniei s-au apropiat de 5 mil. euro, po­trivit datelor publice. „Anul acesta a de­butat cu rezultate pozitive faţă de 2014.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO