Companii

Cine este Laurenţiu Dimitriu, cel mai puternic executiv român de la Nestlé, gigantul elveţian cu afaceri de 150 de milioane de euro în România

Cine este Laurenţiu Dimitriu, cel mai puternic executiv român de la Nestlé, gigantul elveţian cu afaceri de 150 de milioane de euro în România

Autor: Cristina Roşca

02.08.2014, 09:50 1630

Laurenţiu Dimitriu (46 de ani) ocupă în prezent funcţia de sales director (director naţional de vânzări) în cadrul gigantului elveţian din piaţa de bunuri de larg consum Nestlé în România, una dintre cele mai importante din companie. Aceasta este cea mai importantă poziţie deţinută de un român în cadrul Nestlé România.

Dimitriu lucrează pentru Nestlé din 2000. El a început ca national KAM (key account manager), poziţie din care se ocupa de vânzările produselor companiei în comerţul modern, potrivit profilului său de pe reţeaua de socializare pentru mediul de business LinkedIn.

După circa nouă ani a devenit sales manager pentru Nestlé Purina, divizia de mâncare pentru animale. În ultimul an şi jumătate înainte de a prelua funcţia actuală el a fost country manager al acestei divizii. Anterior executivul a lucrat în companii precum Cosmos (director regional de vânzări) şi DHL (provinces district manager pe vânzări şi operaţiuni). Absolvent al Universităţii Politehnice Bucureşti, el deţine şi un MBA de la The Open University din Marea Britanie, oferit pe plan local de Codecs.

Afaceri în scădere

Nestlé România a terminat anul trecut cu afaceri de 663 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu peste 7% în lei. Gigantul elveţian, care are în România aproape 1.000 de salariaţi, s-a menţinut pentru al doilea an consecutiv pe profit, însă acesta s-a înjumătăţit la 2,2 mil. lei.

Potrivit ultimelor date deţinute de ZF, compania Nestlé este prezentă în România prin intermediul a opt divizii, băuturi calde (cu bran­durile Nescafé, Nesquick şi Nescafé Dolce Gusto), dulciuri (JOE, Kit Kat, After Eight sau Lion), pe dry culinary (Maggi, îngheţată, cereale pentru mic dejun, mâncare pentru sugari şi copii mici, automate de cafea şi soluţii profesionale pentru HoReCa şi hrană pentru animale.

Deşi este prezent pe piaţă prin zeci de branduri şi produse, Nestlé produce în România doar o mică parte din acestea la fabrica din Timişoara. Aici se produc napolitanele JOE şi alte produse destinate exclusiv exportului şi tot la Timişoara se ambalează cafeaua solubilă Nescafé de 1,8 grame şi spe­cia­lităţile Nescafé la plicuri, potrivit ultimelor infor­maţii deţinute de ZF.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO