Companii

Cine mai cumpără creme şi parfumuri în criză? De ce s-au mutat cosmeticele la mall

03.11.2010, 15:58 53

Comercianţii mizează în ultima vreme pe o strategie careurmăreşte clientul, după cum spun cei mai mulţi retaileri decosmetice, care au remarcat că românii au tendinţa de a merge înlocuri de unde pot cumpăra cât mai multe produse din diversemagazine.

Deşi criza s-a simţit în încasări şi a adus pentru The Body Shopo "contracţie semnificativă a cifrei de afaceri, contracţie dincare credem că vom recupera o parte până la sfârşitul anului",compania nu a închis niciun magazin "şi facem eforturi să putemdepăşi această perioadă dificilă susţinând magazinele careperformează mai slab". 2010 a fost pentru The Body Shop cel maigreu an de la intrarea pe piaţa din România, iar estimările pentruanul viitor nu sunt nici ele optimiste.

Şi Roxana Rasu, director general al Sephora, consideră că "2010este cu siguranţă un an mai dificil decât 2009 din cauza tuturorschimbărilor care au intervenit, de la criza financiară, creştereaTVA la scăderile de salarii". În acest context Sephora a fostnevoită să închidă în 2009 magazinul din Brăila şi să sistezeplanurile de deschidere de noi magazine. Totuşi există planuri caîn următorii doi ani compania să acopere toate oraşele mari în carenu este prezentă momentan. Ultimul magazin deschis a fost în Arad,în Atrium Center, în luna martie, şi a urmat celor din Bucureşti,Constanţa, Cluj, Suceava, Iaşi şi Piteşti. Deşi magazinul Sephoradin Arad are "performanţe mai bune decât aşteptările noastre", celmai bun magazin din punctul de vedere al vânzărilor este cel dinMall Vitan, acesta având cea mai mare suprafaţă de vânzare (700mp), dublă faţă de restul magazinelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO