Companii

Cine mai dă 10.000 de euro pentru amenajarea băii

Cine mai dă 10.000 de euro pentru amenajarea băii

Autor: Catalin Lupoaie

12.09.2010, 23:05 104

Segmentul obiectelor sanitare de lux are o pondere de 15-20% dintotalul pieţei la nivel valoric, care ajunge la circa 50-60 mil.euro anual, însă în primul semestru au crescut vânzările în volumdatorită promoţiilor pe care le-au avut principalii jucători de pepiaţă.

Preţul pentru amenajarea unei băi de lux variază între 10.000 deeuro şi 50.000 de euro, în funcţie de brandul şi complexitateaobiectelor sanitare achiziţionate.

"Evoluţia vânzărilor din prima parte a acestui an arată căsegmentul de lux nu a fost foarte afectat. Cei care îşi permiteausă cumpere astfel de produse au continuat să şi le permită şi întimpul crizei. Un efect al crizei poate fi observat însă la nivelulpreţurilor. Acestea au înregistrat o uşoară scădere. De asemenea,au fost aplicate discounturi mai mari. La toate acestea se adaugăşi o serie amplă de servicii post-vânzare, incluse, în cele dinurmă, în preţ. Pretenţiile clienţilor au crescut mult", spuneDragoş Bonea, preşedintele Delta Distribution, companie cu afacerianuale de 35,5 mil. euro.

Ideea este susţinută şi de Mihai Şlic, acţionarul majoritar alcompaniei SSAB Impex din Bacău, cu afaceri anuale de peste 7milioane de euro. "În perioada de criză, vânzarea produselor de luxnu a suferit o cădere. Această categorie de produse s-a cumpăratconstant, indiferent de instabilitatea economică, de aceiaşi oamenicu potenţial financiar. Criza a avut însă un impact semnificativasupra vânzării produselor de nivel mediu, greşit percepute dreptproduse de lux", susţine Şlic.

Delta Distribution a înregistrat în primul semestru o creşterede 25-30% a vânzărilor de obiecte sanitare faţă de perioadasimilară a anului trecut datorită interesului mai mare acordat depotenţialii cumpărători odată cu reducerea preţurilor.

"Clienţii cu venituri ridicate reprezintă în momentul de faţă oprezenţă constantă în magazine, fapt ce a condus la o creştere avânzărilor de produse din această categorie. Aceste persoane auprofitat de şansa de a realiza nişte investiţii mai bune la preţurimai mici", susţin reprezentanţii Delta Distribution.

Compania, care a intrat în insolvenţă la finalul anului 2008,s-a reorientat către segmentul mediu-lux, pentru că produsele dinaceastă gamă au o valoare adăugată mai mare.

"În acest moment obiectele sanitare de lux au ajuns să deţină opondere de aproximativ 15-20% din totalul vânzărilor companiei.Anul trecut ponderea produselor de acest tip era de două ori maimică. Obiectele sanitare de lux reprezentau mai puţin de 10% dintot ce vindeam", afirmă reprezentanţii Delta Distribution.

A dispărut clasa medie

O altă companie care a fost nevoită să se îndrepte cătresegmentul de lux a fost Hidrotek, reprezentantul Jacuzzi înRomânia, care a deschis anul trecut un show-room în zona Pipera dinCapitală.

Pentru că vânzările de anul trecut nu au decurs conformaşteptărilor, fiind sub un milion de euro, anul acesta Hidrotek apromovat mai mult produsele de lux.

Chiar dacă Jacuzzi are căzi cu hidromasaj începând de la 1.000de euro şi ajungând la 30.000 de euro, cele mai ieftine nu s-auvândut. "N-am vândut cada de 1.000 de euro niciodată, cea maiieftină a fost una de 3.000 de euro. În general piaţa locală nu aacceptat gama de produs mai ieftină de la brandurile considerate delux. Ne vom reorienta către segmentul premium cu brandul Jacuzzi",afirmă Lucian Azoiţei, directorul general al Hidrotek. El susţinecă românii cu venituri medii, chiar dacă au bani nu mai cheltuie."Lupta se dă acum pe produsele aduse din China şi produsele de lux,pentru că segmentul de mijloc a murit." În schimb, românii cuvenituri ridicate au devenit mai pretenţioşi odată cu venireacrizei şi sunt mai atenţi când decid să cumpere obiectesanitare.

"Criza a dus la apariţia unor clienţi mult mai pretenţioşi.Aceştia aşteaptă servicii de o calitate superioară. În glumă, amputea spune că avem clienţi cu mentalitate germană care caută ocalitate ireproşabilă. În acelaşi timp aceştia au un temperamentbalcanic în sensul că negociază mult orice achiziţie. De foartemulte ori pretenţiile clienţilor sunt pur şi simplu imposibil desatisfăcut", explică Bonea de la Delta Distribution.

Cele mai scumpe căzi

O cadă a unui brand de lux poate ajunge chiar şi la 20.000 deeuro, mai ales în cazul celor cu dotări speciale, care pot fiutilizate pentru tratamente de tip spa.

"Mobilierele clasice şi căzile cu sisteme de hidromasaj au fostîn top vânzări pe categoria lux. Cele mai căutate au fost pieselede mobilier de baie marca Noken sau căzile System Pool. Cele maiscumpe produse sunt căzile, în special cele cu dotări speciale,care le transformă în soluţii ideale pentru cei care iau înconsiderare tratamentele tip Spa. Acest tip de căzi au preţuri carepot ajunge şi la 20.000 de euro", afirmă reprezentanţii DeltaDistribution.

La capitolul cele mai scumpe căzi intră şi brandul italian Devon& Devon, distribuit pe piaţa locală de compania Devon ClassicDesign.

Cel mai scump obiect vândut până în prezent de firma DevonClassic

Design a fost o cadă de baie făcută la comandă cu un finisajspecial - cupru (ce oxidează în timp şi îşi schimbă culoarea) învaloare de 12.000 euro fără TVA.

"Devon & Devon este un brand exclusivist şi în niciun caz devolum. Estimăm în primul an o cifră de afaceri de aproximativ500.000 de euro formată din 20-25 de clienţi. Vânzările de pânăacum au evoluat chiar un pic peste aşteptările noastre iniţiale.Există o aşteptare în piaţă pentru acest tip de produse, până acumclienţii achiziţionându-le de la Paris sau Viena", afirmă LucianAzoiţei, directorul general al Devon Classic Design, care deţinecompania împreună cu Cosmin Păun.

El descrie consumatorul de obiecte sanitare de lux în stilvictorian drept "unul extrem de educat şi titrat, cu vârstecuprinse între 38 şi 60 ani, cu afaceri mari şi de succes, carecălătoreşte extrem de mult în interes de afaceri şi deplăcere."

Românii cu venituri ridicate au devenit mai pretenţioşi odată cuvenirea crizei şi sunt mai atenţi când decid să cumpere obiectesanitare.

Citiţi mai multe în numărul de septembrie al BUSINESSCONSTRUCT:
Cel mai gol mall
Düfa şi Guzu se întorc pe vopsele
Raportul pe infrastructură
Unde s-au scurs banii pentru diguri

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO