Companii

Cine sunt retailerii din comerţul modern care au pariat pe mediul rural şi de ce?

Cine sunt retailerii din comerţul modern care au pariat...

Autor: Cristina Roşca

27.04.2013, 11:29 782

Cei 12 jucători din comerţul modern au pus peste 1.000 de magazine pe harta urbană a României, dar în ultima perioadă au apărut şi primele tentative de extin­dere în zona rurală, chiar dacă este vorba despre localităţi din jurul marilor oraşe. Cine sunt retailerii care au pariat pe mediul rural şi când se va muta câmpul de luptă dintre supermarketuri şi chioşcurile tradiţionale la sate?

Până acum singurii care au făcut paşi în direcţia zonei rurale au fost Mega Image şi Profi, ambii jucători pe format mic de maga­zine, cu o suprafaţă similară celei a unei alimen­tare tradiţionale. Mega Image s-a „aventurat“ în zona din imediata apropiere a Bucureştiului pe care a mizat încă de la intrarea pe piaţă. Belgienii au deschis şi în câteva localităţi din judeţele din împrejurimi, dar nu au ocolit nici staţiuni turistice precum Zărneşti, Bran sau Buşteni.

Profi a deschis singurul său magazin din zona rurală la Pânticeu Cluj, însă nu exclude posibilitatea unor noi unităţi, mai ales în contextul în care la finalul anului trecut Pawel Musial, directorul general al reţelei, spunea că retailerul a dezvoltat un nou format de magazine, adaptat pentru zona rurală. Astfel, formatul Loco a fost prezentat ca o replică a magazinelor care se găseau anterior la sate şi care vindeau toate produsele necesare vieţii în mediul rural, printre care sape şi lopeţi.

Magazinele vor fi aprovizionate atât cu produse alimentare de bază, cât şi cu produse non-food specifice vieţii la sate. Musial spunea anterior că vor exista şi produse alimentare, însă mai puţine pentru că anumite produse, precum ouă sau lapte, există din producţia proprie. Până în prezent oficialii companiei nu au anunţat deschiderea niciunei unităţi Loco.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO