Brandurile de top încep să se bazeze tot mai mult pe clienţii VIC (Very Important Clients), care le aduc businessurilor din industria de lux peste 20% din venituri, arată cel mai recent raport al companiei de consultanţă Boston Consulting Group (BCG) şi al Altagamma (Asociaţia Brandurilor Itaiene de Lux). Studiul True Luxury Global Consumer Insight îi imparte pe clienţii sectorului în funcţie de sumele pe care ei sunt dispuşi să le cheltuie anual. La baza piramidei sunt cei numiţi „Other Aspirational“, adică aceia care cheltuie sub 2.000 de euro pe an şi pentru care multe branduri sunt aspiraţionale. La vârf se află cei supranumiţi „Beyond Money“, cu bugete de peste 50.000 de euro pe an. Aceşti oameni sunt imuni la ciclurile economice sau la crizele geopolitice şi consideră luxul drept ceva esenţial.
În total, sunt 434 de milioane de oameni în lume care cumpără produse de lux, însă 90% dintre ei sunt cei care alocă sub 2.000 de euro pe an pentru asemenea achiziţii. Ei au cheltuit în 2023 circa 570 de miliarde de euro pe haine, pantofi, mese în oraş, bijuterii, maşini, iahturi, tablouri sau ceasuri, pe când cei circa 600.000 de ìuber bogaţiî au alocat 213 miliarde euro. Este aşadar evident raportul de forţe.