Viitorul serviciilor medicale în România va fi al celor de nişă, în care medicii fondatori vor lăsa administrarea afacerii în seama echipei de management, iar businessul va fi construit pe baza banilor privaţi, fără contracte cu statul.
„Este o piaţă în formare, dar suntem într-un moment în care pacienţii au început să fie educaţi şi să caute servicii de nişă“, spune Bogdan Stoian, directorul executiv al centrului medical GynecoLand, o afacere de familie pornită în anul 1998 de medicul Ioan Stoian şi organizat ca un spital privat specializat pe servicii de chirurgie ginecologică şi chirurgia sânului. Anul trecut, afacerea deţinută de familia Stoian a avut un rulaj de 1,6 mil. euro şi peste 60 de angajaţi, iar pentru 2014 aşteaptă 2 mil. euro.
Cu acest nivel al businessului, GynecoLand este un jucător de talie mică pe piaţa de peste jumătate de miliard de euro a serviciilor medicale, dar care face parte dintr-o pătură de afaceri care acum se consolidează, aceea a serviciilor de nişă.
„Trebuie să ieşim din această paradigmă că suntem buni la toate. Dacă vrem să facem un lucru bine, trebuie să fim recunoscuţi pentru acel lucru. (…) Viitorul serviciilor medicale în România va fi al celor de nişă. Spre exemplu, România stă foarte prost la serviciile de recuperare medicală postoperatorie“, a spus Peter Barta, consultant, CEO al Fundaţiei Post-Privatizare, o fundaţie locală pentru antreprenoriat creată în 1996 de Comisia Europeană. Printre poziţiile pe care Barta le-a deţinut de-a lungul timpului se numără aceea de manager de proiect în cadrul SMURD Târgu-Mureş.