Companii

Coca-Cola intra pe segmentul de nisa sport drinks

Coca-Cola intra pe segmentul de nisa sport drinks

Calin Dragan, directorul general Coca-Cola HBC Romania, vede potential foarte mare de crestere a vanzarilor sport drinks in sezonul cald

28.03.2008, 15:27 65

Coca-Cola HBC Romania, cel mai mare jucator pe piata soft drinks, ataca un nou segment de nisa - bauturile sport drinks (bauturi necarbonatate cu adaos de saruri minerale). Compania va lansa zilele urmatoare pe piata brandul din portofoliul international al Coca-Cola, Powerade. Calin Dragan, directorul general Coca-Cola HBC Romania, vede potential pentru o crestere insemnata a vanzarilor sport drinks in sezonul cald.
Imbuteliatorul PepsiCo pe piata locala a intrat pe acest segment in anul 2006 cu Gatorade, mizand pe dezvoltarea consumului de bauturi de tip sport drinks in randul persoanelor active si pe promovarea produsului in cluburi sportive si sali de fitness.
Bauturile sport drinks reprezinta un segment de nisa pe piata romaneasca, cea mai mare provocare a jucatorilor fiind in prezent impunerea acestei categorii pe piata soft drinks.
"Sport drinks reprezinta o categorie in dezvoltare, cu un ritm de crestere accelerat. In Europa, cresterea medie este de peste 40%, superioara mediei celorlalte bauturi racoritoare", au declarat reprezentantii Coca-Cola HBC Romania.
Potrivit datelor Canadean citate de companie, acest segment a crescut semnificativ in Romania in 2006, de la 0,05 de milioane de unitati in anul anterior ajungand la 0,33 mil unitati la finele lui 2006. Dinamica poate fi pusa pe seama intrarii Pepsi pe piata de profil. Anul trecut, piata sport drinks a fost estimata la 0,37 milioane de unitati (sticle de 0,5 litri), conform aceleiasi surse. Valoric, piata ar putea fi estimata la mai putin de jumatate de milion de euro, pe baza preturilor la raft.
Coca-Cola a intrat si anul trecut pe un segment de nisa cu Nescafe Express (cafea rece gata-preparata), printr-un parteneriat cu Nestle. Spre finele lui 2007 insa, compania greceasca Coca-Cola Hellenic a anuntat inchierea unui parteneriat cu producatorul italian de cafea illy, pentru intrarea pe segmentul premium al cafelei ready-to-drink. In urma acestei colaborari la nivel international, Coca-Cola HBC Romania a renuntat din acest an la distributia Nescafe Express, produsul urmand sa intre in curand in portofoliul Nestle Romania. Coca-Cola ar putea insa sa atace din nou segmentul cafelei ready-to-drink din Romania, aducand pe piata un produs creat in colaborare cu illy.
Si Pepsi Americas, imbuteliatorul Pepsi in Romania si cel mai mare competitor al Coca-Cola, a anuntat ca tinteste aducerea unor categorii noi de bauturi pe piata locala chiar din acest an. Presedintele companiei, Mike Holmes, a declarat anterior ca vede un potential important pe piata pentru extinderea capacitatilor de productie pentru bauturi necarbonatate.
Orientarea marilor producatori din industria soft drinks catre segmente de nisa pe piata bauturilor necarbonatate este o tendinta a pietei globale, dictata de schimbarea preferintelor consumatorilor.
In Romania, cel mai mare ritm de crestere pe piata bauturilor racoritoare fost inregistrat anul trecut de segmentul ice tea (ceai gata-preparat). Potrivit datelor MEMRB din retail, rata de crestere a segmentului in 2007 fata de anul anterior a fost de 218%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO