Retailerul românesc La Cocoş, care anul trecut a atras BERD şi două fonduri de investiţii în acţionariat, deschide cel de-al patru hipermarket al reţelei la Braşov. Inaugurarea va avea loc pe data de 24 ianuarie 2025.
„Deschidem cel de-al patrulea hipermarket, pentru care investiţia s-a ridicat la aproximativ 6 milioane de euro. Din această sumă, 2,7 milioane de euro au fost alocate amenajării şi mobilării magazinului, iar diferenţa de 3,2 milioane de euro a fost destinată stocurilor de mărfuri necesare aprovizionării”, spune Iulian Nica, fondatorul La Cocoş.
Aceasta este o afacere antreprenorială relativ tânără, primul magazin fiind deschis în urmă cu un deceniu, la Ploieşti. Apoi, după ce businessul iniţial a ajuns la dimensiunea maximă, Iulian Nica a replicat modelul în Bucureşti, cea mai competitivă piaţă de retail din România, dar şi cea mai mare. În 2022 a fost inaugurat al treilea magazin La Cocoş, tot în Ploieşti.
“La Cocoş a introdus pentru prima dată pe piaţa din România, în 2014, un concept noi de hipermarket, care oferă clienţilor posibilitatea de a beneficia de preţuri diferenţiate în funcţie de cantitatea cumpărată”, adaugă antreprenorul.
Un model similar mai au comercianţii cash&carry, care se adresează însă revânzătorilor şi companiilor, mai degrabă decât clienţilor finali.
Retailerul este activ pe formatul de hipermarket şi este cunoscut pentru politica preţurilor mici. De altfel, aceasta a fost şi principala „armă“ a companiei în lupta cu concurenţa.
La Cocoş a închis anul 2023 (cele mai recente date publice) cu vânzări de aproape 1 mld. lei (200 mil. euro), plus cu 40%.
Evoluţia vânzărilor a determinat ca mai multe fonduri de investiţii să „dea târcoale” businessului originar din judeţul Prahova. În final, consorţiul format din BERD, CEECAT şi Morphosis a fost câştigător.
„Suntem mândri să anunţăm că, alături de noii noştri acţionari – BERD, CEECAT Capital şi Morphosis Capital – această deschidere marchează un moment definitoriu în evoluţia companiei. Reprezintă, totodată, primul pas dintr-un plan ambiţios de extindere, pe parcursul următorilor 3-5 ani, care include inaugurarea a 12 noi magazine şi crearea a peste 2.200 de locuri de muncă la nivel naţional.”