Companii

Colaborările din industria farma, un nou trend în sănătate. Pandemia aduce la aceeaşi masă jucătorii din sănătate, care devin din competitori, colaboratori

Parteneriatele marchează o schimbare de paradigmă în industria privată de sănătate, o piaţă puternic concurenţială, estimată la 7 mld. lei anual.

Parteneriatele marchează o schimbare de paradigmă în industria privată de sănătate, o piaţă puternic concurenţială, estimată la 7 mld. lei anual.

Autor: Georgiana Mihalache

28.02.2021, 15:31 561

♦ Mai multe proiecte şi businessuri medicale au anunţat începând din 2020 că încep colaborarea cu alţi jucători din aceeaşi industrie. ♦ Piaţa sănătăţii private este unul dintre cele mai competive domenii, iar presiunea este în creştere.

Jucătorii din piaţa privată de sănătate pornesc colaborări cu alţi operatori privaţi, în unele cazuri fiind vorba chiar de competeţia directă, în încercarea de a avea acces la o bază mai mare de pacienţi, piaţa fiind extrem de concurenţială.

Medicover România, al treilea operator din piaţa privată de sănătate, a anunţat la sfârşitul lui 2020 relocarea clinicii pe care o deţine în Braşov în cadrul altui spital privat – Clinicco Braşov, care nu face parte din grupul suedez, cele două entităţi semnând un parteneriat.

„Colaborarea, fie între companiile active pe seg­mentul privat de sănătate, cât şi cea cu instituţiile medicale de stat, joacă un rol cheie. Am văzut anul trecut cât de mult a contat unirea eforturilor pentru identificarea celor mai bune soluţii, fie că a fost vorba de soluţii de tratament, diagnostic sau prevenţie“, a spus pentru ZF medicul Florentina Cîrstina, CEO al Medicover România.

Ea a precizat că strategia de dezvoltare a Medicover în România include acoperirea unui număr cât mai mare de regiuni din ţară cu servicii medicale, iar colaborarea cu Clinicco Braşov răspunde acestui plan.

„Avem, desigur, discuţii în curs privind iniţierea sau dezvoltarea unor parteneriate similare şi cu alţi jucători din piaţă. Mai multe detalii, vom oferi ulterior concretizării discuţiilor. Aceste parteneriate permit atingerea acestor obiective de calitate“, a mai spus Florentina Cîrstina.

CEO-ul Medicover a mai precizat că furnizorii de servicii de sănătate nu ar trebui să fie pe baricade opuse, atât din zona publică, dar şi din cea privată.

Cel mai recent astfel de anunţ de colaborare este în cadrul noului centru medical – Enayati Medical City, realizat de medicul Wargha Enayati în Nordul Capitalei, după o investiţie de peste 60 mil. euro.

De la început, proiectul medical a fost realizat în colaborare cu italienii de la Monza, care mai au două spitale private în Bucureşti. Iar la deschiderea centrului au fost anunţate parteneriate prin care mai mulţi operatori privaţi îşi vor oferi serviciile în cadrul Enayati Medical City.

Printre aceştia se numără Dr. Leventer în domeniul dermatologiei, Dr. Leahu, clinici stomatologice, Secom, importator şi distribuitor de suplimente alimentare, Clarfon, cabinet de aparate auditive, Synevo, cel mai mare jucător din piaţa centrelor şi laboratoarelor de analize.

Clinicile medicale Provita şi Neuroaxis, controlate de antreprenori locali, care activează pe piaţa din Bucureşti, au anunţat o colaborare pe specializarea de neurologie în urma căreia vor face schimb de resurse precum echipele de medici sau infrastructura medicală.

Aceste parteneriate marchează o schimbare de paradigmă în industria privată de sănătate, în care jucătorii de talie medie sau mică se asociază pentru a acoperi cât mai multe servicii, într-o piaţă puternic concurenţială.

Piaţa totală de servicii medicale private este estimată la 7 miliarde de lei, cu o evoluţie ascendentă de la an la an. Cei mai mari jucători sunt MedLife, Regina Maria şi Medicover, cu afaceri de câteva sute de milioane de lei, în piaţă activând însă şi businessuri mai mici, dezvoltate de antreprenori locali, de obicei de profesie medici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO