Companii

Colecţia de primăvară în retailul de modă: Inditex, C&A şi New Look deschid 12 magazine, toate în provincie

Colecţia de primăvară în retailul de modă: Inditex, C&A şi New Look deschid 12 magazine, toate în provincie

Autor: Cristina Rosca

08.02.2012, 17:16 2451

Retailerii de modă C&A, Inditex şi New Look merg după modelul testat anul trecut, acela al expansiunii rapide, şi au plănuite încă din primăvară peste zece deschideri de magazine în mai multe oraşe din ţară, ocolind capitala, deja cucerită în anii anteriori.

Retailerul olandez C&A, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de modă din Europa, are plănuite în primăvară patru deschideri de magazine. "În funcţie de ofertele de pe piaţă dorim să ne extindem în continuare. Cu siguranţă că vom deschide cel puţin patru magazine în primăvară în oraşe precum Braşov, Brăila şi Iaşi", spune Cristian Codrea, district manager al C&A România.

Anul trecut olandezii au deschis zece magazine în Botoşani, Sibiu, Focşani, Suceava, Piteşti, Ploieşti, Timişoara, Bucureşti, Craiova şi Constanţa. În 2011 C&A a deschis mai multe unităţi decât în primii doi ani de prezenţă pe piaţă, ajungând la un total de 17 unităţi.

"Toate oraşele cu cel puţin 100.000 de locuitori sunt interesante pentru noi", a mai precizat Cristian Codrea. El mai spune că toate magazinele C&A au acelaşi concept "Family Store", aşadar suprafeţele trebuie să aibă o anumită mărime, altfel nu pot fi oferite produse pentru întreaga familie. Suprafaţa medie a magazinelor C&A este de circa 1.200 de metri pătraţi.

Retailerul olandez a deschis până în prezent magazine doar în centrele comerciale, însă nu exclude pe viitor deschiderea de magazine în zone stradale, dacă se va contura acest tip de comerţ în România.

"Personal cred că este posibil să se contureze comerţul stradal în România, dar în momentul de faţă nu există infrastructura necesară". La întrebarea dacă are centrul istoric potenţial în acest sens, el a răspuns "pe viitor de ce nu". Adidas a fost anul trecut primul mare retailer de modă care şi-a făcut curaj să intre în centrul vechi.

Inditex la Craiova

Nici cel mai mare retailer de pe piaţa locală, grupul spaniol Inditex, prezent pe piaţa locală cu şapte dintre cele opt branduri proprii (Zara, Zara Home, Bershka, Stradi varius, Pull&Bear, Oysho şi Massimo Dutti) nu a intrat încă în această zonă din Capitală, populată în principal de restaurante. Dintr-un total de 72 de ma gazine deschise pe piaţa locală doar unul singur este întro zonă stradală, în Piteşti.

"Anul acesta, pe 7 martie vom deschide un magazin stradal într-o clădire istorică din Sibiu. Tot în această primăvară vom mai deschide în centrul comercial Electroputere Parc din Craiova magazine Zara, Bershka, Stradivarius şi Pull&Bear", spune Mihai Cioltea, directorul de expansiune al retailerului spaniol.

New Look la Iaşi, Craiova şi Oradea

Un alt retailer care va miza pe expansiune în această primăvară este New Look, intrat pe piaţa locală în 2011. Grecii de la Fourlis Group, care deţin în România franciza magazinelor Intersport prin intermediul subsidiarei Genco Trade, au adus pe piaţă şi retailerul britanic New Look. Anul trecut au fost deschise patru magazine în Afi Palace Cotroceni şi Băneasa Shopping City în Bucureşti, Maritimo Shopping Center în Constanţa şi Polus Center în Cluj.

"În această primăvară vom inaugura trei noi magazine în Iaşi, Craiova şi Oradea. Suntem în tratative pentru alte locaţii, dar le vom anunţa când discuţiile vor fi finalizate", spune Ionas Ignatios, country manager Genco Trade România&Bulgaria.

La fel ca şi cei mai mulţi retaileri de modă, New Look deschide magazine în centre comerciale. "Nu excludem din planurile noastre de expansiune deschiderea de magazine stradale, dar nu avem nimic planificat", adaugă Ignatios. El mai spune că în ultimii ani nivelul chiriilor a scăzut. În mallurile de succes chiriile au scăzut cu mai puţin decât media, "dar este clar că astăzi proprietarii au înteles că este bine să aibă chiriaşi branduri puternice şi companii serioase, care, de asemenea, atrag mai mulţi clienţi în mall şi ajută mallul să fie mai competitiv". În centrele comerciale pentru retailerii mari chiriile sunt stabilite ca procent din vânzări.

El spune că în ultimele 5 luni - din momentul deschiderii primului magazin - în fiecare zi sute de clienţi intră şi cumpară produse din magazinele New Look. El nu oferă însă date exacte. "Bineînteles că magazinele din Bucureşti înregistrează cel mai mare număr de oameni care intră şi cumpară din magazine".

Clienţii New Look cumpară în special haine, dar şi pantofi şi accesorii. Fiecare cumpărător iese din magazin cu 1,5 - 2 produse în medie.

Trei pentru 200 mil. euro

Niciunul dintre reprezentanţii celor trei retaileri nu a dorit să ofere date despre cifra de afaceri pe 2011, însă potrivit estimărilor ZF businessul cumulat al celor trei se ridică la circa 200 de milioane de euro.

Retailul de modă românesc este evaluat de compania de cercetare de piaţă Euromonitor Internaţional la circa 1,9 mld. euro în 2010, respectiv 7,5 euro pe lună per capita, potrivit calculelor ZF. Euromonitor estimează însă că românii vor cheltui tot mai mult pe haine în viitorul apropiat, astfel încât piaţa va ajunge la 2,9 mld. euro în 2015 şi la 4,2 mld. euro în 2020.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO