Companii

Comerţul alimentar va ajunge la 25 mld. euro în 2024 după un salt de o treime în ultimul deceniu. Ritmul de creştere va încetini începând cu 2020 la 1-2%

Comerţul alimentar va ajunge la 25 mld. euro în 2024 după un salt de o treime în ultimul deceniu. Ritmul de creştere va încetini începând cu 2020 la 1-2%

Autor: Cristina Roşca

14.02.2020, 07:30 236

Comerţul alimentar se va apropia de 25 mld. euro în 2024, însă ritmul de creştere al pieţei este aşteptat să se reducă din acest an.

Astfel, după trei ani în care avansul s-a situat între 5 şi 7%, începând cu 2020 ritmul va scădea la 2,2%, pentru ca apoi să se reducă la aproape jumătate, arată calculele ZF făcutepe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

Datele confirmă astfel informaţiile oferite de managerii şi specialiştii din piaţă care spun că se aşteaptă la o reducere a apetitului de consum al românilor începând cu acest an. Ei fac referire la consum în general, însă o astfel de evoluţie se va reflecta în toate segmentele, inclusiv în comerţul alimentar. Totuşi, acesta ar putea fi mai puţin lovit dat fiind că produsele de tip FMCG sunt considerate o necesitate, nu o investiţie precum mobila sau electrocasnicele şi nici un răsfăţ cum e cazul hainelor sau al parfumurilor.

Majorările salariilor din ultimii ani au dus la creşterea puterii de cumpărare şi i-au determinat pe români să îşi deschidă mai uşor portofelul.

În cazul comerţului alimentar această evoluţie s-a văzut într-un uptrading, mai exact în orientarea românilor către produse mai scumpe. A existat şi o creştere în volum, însă jucătorii vorbesc mai degrabă de o premiumizare a pieţei.

Deşi ritmul de creştere al consumului este aşteptat să încetinească, există companii care au continuat să îşi bugeteze creşteri de chiar două cifre în contextul în care pariază pe investiţii masive care le vor permite să „mănânce“ cotă de piaţă de la concurenţă.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO