Companii

Comerţul cu amănuntul, la maxim istoric. Românii au cheltuit 160 mld. lei pe mâncare, electrocasnice, mobilă şi bricolaj în 2015

Comerţul cu amănuntul, la maxim istoric. Românii au...

Autor: Cristina Roşca

29.06.2016, 00:07 717

Comerţul cu amănuntul este a doua cea mai impor­tan­tă industrie a României după cifra de afaceri totală de 160 mld. lei anul trecut, plus 10% faţă de 2014. Pe primul loc se află comerţul cu ridicata, iar pe poziţia urmă­toa­re se află producţia şi furnizarea de energie.

Românii au lăsat anul trecut la casele magazinelor, fie ele alimentare, de electrocasnice, bricolaj sau mobilă, aproape 150 de miliarde de lei, o sumă record pentru ultimii opt ani, pentru care există date disponibile. Datele nu includ şi vânzările auto. Evoluţia favorabilă a comerţului cu amănuntul de anul trecut a fost susţinută de o serie de măsuri de relaxare fiscală precum reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% la 1 iunie.

Pentru aceste calcule au fost luate în calcul companiile care au declarat CAEN-ul „Comerţul cu amănuntul, cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor“ şi care şi-au depus datele pe 2015. Astfel sunt luate în considerare rezultatele unor companii din retailul alimentar precum Kaufland sau Carrefour, ale unor companii de bricolaj precum Dedeman, dar şi ale unor retaileri de mobilă sau electrocasnice precum Mobexpert sau Altex.

Suma cheltuită a crescut cu aproape 50% în perioada 2008-2015 pe când numărul de companii a scăzut cu 20%, semn că jucătorii rămaşi au devenit mai puternici. Toţi aceşti jucători fac comerţ cu amănuntul şi se adresează consumatorului final.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24