Companii

Comerţul modern „a mâncat“ peste jumătate din piaţă în toate regiunile ţării. În Moldova e la 54%, în Bucureşti la 80%. Românii cheltuie anual 20 mld. euro, 62% din totalul sumei ajungând în contul reţelelor străine

 Comerţul modern „a mâncat“ peste jumătate din piaţă în toate regiunile ţării. În Moldova e la 54%, în Bucureşti la 80%. Românii cheltuie anual 20 mld. euro, 62% din totalul sumei ajungând în contul reţelelor străine

Comerţul modern a început să se extindă în România în 1996 când a intrat pe piaţă chiar Metro Cash & Carry. Următorii jucători au venit câţiva ani mai târziu. La momentul când comerţul modern a început să se dezvolte local, pe piaţa din România erau 150.000 de chioşcuri şi magazine tradiţionale.

Autor: Cristina Roşca

20.06.2019, 16:25 927

Românii cheltuie anual 20 de miliarde de euro în comerţul cu dominantă alimentară, achiziţionând în special alimente, băuturi, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei ♦ Din totalul sumei, 62% ajung în conturile marilor jucători, respectiv ale reţelelor străine din comerţul modern.

Cele zece reţele din comerţul modern, care operează la nivel naţional mai puţin de 3.000 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash&carry sau proximitate modernă, au ajuns să aibă o cotă de piaţă de peste 50% în toate regiunile ţării.

Dacă la nivel naţional cota de piaţă e de 62%, la nivel regional aceasta variază de la 54% în Moldova la 80% în Bucureşti, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Ponderea merge mână în mână cu nivelul de dezvoltare economică al unei regiuni, astfel că Moldova, cea mai săracă zonă a ţării, a rămas ultima pe lista priorităţilor jucătorilor străini.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO