♦ Pe plan local, grupul francez are mai multe formate de magazine, respectiv hipermarketuri (Carrefour), supermarketuri (Market), proximitate modernă (Express) şi discount (Supeco), pe lângă operaţiunile online.
Viitorul comerţului este un subiect dezbătut constant, chiar şi în România unde, cel mai recent, a existat o discuţie aprinsă privind viitorul jobului de casier în contextul în care casele de marcat de tip self-checkout prind tot mai mult la public. În această perioadă, retailerii mari testează varii concepte de magazine şi de tehnologii. Unele funcţionează şi sunt păstrate în portofoliu, altele nu. Un exemplu în acest sens este conceptul Flash 10/10 al Carrefour, pe care grupul francez îl testează la Paris. Acest concept a fost anunţat anterior, în pandemie, dar e încă în teste, conform afirmaţiilor reprezenanţilor Carrefour.
„La nivel de grup, testăm noi experienţe de cumpărare, precum magazinul Carrefour Flash 10/10 din Paris - un nou concept de magazin complet digitalizat, în care clienţii pot face cumpărăturile în 20 de secunde, iar produsele pe care aceştia le ridică sunt detectate automat şi apoi sunt adăugate în coşul lor virtual“, spun oficialii companiei. Când clienţii au terminat cumpărăturile, produsele sunt deja scanate, iar plata se face contactless.
Scanând un cod QR, ei primesc imediat o chitanţă electronică. Pentru clienţii care vor să plătească şi numerar, este disponibilă şi o casă automată, adaugă reprezentanţii Carrefour.