Companii

Compania aeriană Blue Air îl numeşte director comercial pe Krassimir Tanev, fost executiv la IAG, LOT Polish Airlines şi CSA Czech Airlines

Compania aeriană Blue Air îl numeşte director...

Autor: Cristina Bellu

01.07.2020, 11:40 428

Blue Air, cea mai mare companie aeriană cu capital privat românesc, anunţă numirea lui Krassimir Tanev, unul dintre cei mai experimentaţi executivi din industria low cost, în funcţia de director comercial, rol pe care îl preia de la Carsten Schaeffer, fost executiv la Lufthansa, Air Berlin şi Sabre, care va păstra poziţia de membru al Consiliului de Administraţie al grupului Airline Invest, acţionarul majoritar al Blue Air.

„Ne bucurăm să îl întâmpinăm pe Krassimir în familia Blue Air în această perioadă dificilă pentru aviatie. (...) Suntem astfel pregatiţi pentru a ne consolida poziţia pe piaţa românească şi pe destinaţiile tradiţionale din Europa Centrală şi de Vest şi a relansa o noua etapă de dezvoltare începând de anul viitor”, transmite Oana Petrescu, CEO Blue Air.

În noul său rol de director comercial al Blue Air, Krassimir Tanev va coordona dezvoltarea şi implementarea strategiei comerciale a Blue Air având ca prioritate oferirea celei mai bune experienţe de călătorie din segmentul LCC, o politică sustenabilă şi competitivă de pricing şi revenue management, crearea unui model de distribuţie eficient din punct de vedere al costurilor şi gestionarea reţelei Blue Air, aflată în expansiune rapidă.

Anterior numirii din cadrul Blue Air, Krassimir Tanev a ocupat atât poziţia de director pieţe internaţionale la Vueling, parte a grupului IAG, compania-mamă a British Airways, precum şi cea de director general la compania-soră LEVEL Europe. Totodată, Krassimir Tanev a mai ocupat funcţia de Vicepreşedinte Vânzări Internaţionale la Alitalia, precum şi cele de Director Executiv la LOT Polish Airlines şi de Director Executiv la CSA Czech Airlines.

Blue Air deserveşte peste 4 milioane de pasageri pe an.

În anul financiar ce s-a terminat la 30 septembrie 2019,  Blue Air a realizat un profit operaţional IFRS de aproximativ 8 mil. euro, ceea  ce reprezintă un rezultat cu 27 mil. euro mai bun faţă de rezultatul anului financiar 2018, când a înregistrat o pierdere operaţională de 19 mil. euro (tot conform IFRS), conform informaţiilor furnizate anterior de companie. 

Ca cifră de afaceri, Blue Air a terminat anul financiar 2019 cu o cifră de afaceri de 390 mil. euro (fără taxe de pasageri, conform raportării IFRS).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO