Companii

Companiile acuză războaie tarifare între China şi restul lumii, preţuri de transport şi logistică la niveluri revoltătoare. „Preţurile de logistică se reflectă în preţurile de achiziţie şi vor fi date mai departe către consumator“

Problema creşterii preţurilor pentru serviciile de transport şi logistică a fost ridicată recent şi de retailerul grec de jucării şi decoraţiuni Jumbo, care şi-a înrăutăţit estimările pentru anul în curs din cauza acestor creşteri.

Un container pe relaţia China – România, care costa 3.000 de euro acum un an, ajunge la 9.000 de euro în prezent.

Problema creşterii preţurilor pentru serviciile de transport şi logistică a fost ridicată recent şi de retailerul grec de jucării şi decoraţiuni Jumbo, care şi-a înrăutăţit estimările pentru anul în curs din cauza acestor creşteri. Un container pe relaţia China – România, care costa 3.000 de euro acum un an, ajunge la 9.000 de euro în prezent.

Autor: Alexandra Matei

16.08.2021, 19:15 1850

Mari retaileri, dar şi manageri din zona de producţie arată că există o creştere nejustificată a preţurilor în zona de transport şi logistică, creştere care se va vedea la raft, acolo unde clientul va fi nevoit să plătească un preţ mai mare pentru un produs căruia nu îi este adusă nicio îmbunătăţire.

„Începând de anul trecut au existat aceste creşteri, mai ales din Asia, preţul unui container sărind de la circa 2.000 de dolari per container la 20.000 de dolari per container. Pot să confirm că pentru anumite produse, pe care noi le achiziţionăm direct din Asia, preţul containerului a crescut extrem de mult. Anul trecut crescuse în jur de 14.000 de dolari, însă anul acesta a crescut până la 20.000 de dolari. Este, într-adevăr, o creştere a acestor preţuri nejustificată“, a declarat pentru ZF Cătălin Pozdarie, CEO al retailerului de echipamente sportive Hervis România. Brandul Hervis a intrat pe piaţa din România în 2007, iar în prezent deţine o reţea de aproape 40 de magazine.

Şi Dragoş Damian, CEO al producătorului de medicamente Terapia din Cluj-Napoca, arată că „războaiele tarifare dintre China şi restul lumii“ au determinat ca un container pe relaţia China – România, care costa 3.000 de euro acum un an, să ajungă la 9.000 de euro în prezent. Materiile prime fabricate în marea lor majoritate acolo s-au scumpit din cauza creşterii cererii şi a tarifelor, transportul către UE s-a scumpit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO