Companii

Companiile aeriene aruncă iar „cârligul“ biletelor la reduceri

Companiile aeriene aruncă iar „cârligul“ biletelor la reduceri

Autor: Mirabela Tiron

16.01.2011, 23:46 38

Odată cu promoţiile demarate în magazine la colecţiile de iarnă,şi companiile aeriene de linie Air France, KLM şi Carpatair au datstartul la reducerile de început de an şi îşi promovează pesite-uri bilete de avion mai ieftine cu până la 35% pentrucălătoriile în străinătate.

"Cu ocazia deschiderii sezonului reducerilor de iarnă, Carpataira introdus programul Discount Shopping pentru şase destinaţii deshopping din Italia şi Germania", a declarat Paula Ardelean,directorul de marketing şi vânzări al companiei Carpatair, cuhub-ul la Timişoara.

Carpatair nu a raportat rezultatele pe 2010, ci doar pe cele lasemestru, care arătau plus 10% la numărul de pasageri.

Dacă biletele de avion la reduceri au reuşit să crească apetitulpentru călătorii anul trecut, după ce în 2009 industria aerianăanunţa trafic în scădere, companiile aeriene au avut grijă săarunce din timp "cârligul" promoţiilor şi anul acesta.

Cerere în scădere în perioada iernii

Oficialii Carpatair au transmis că în perioada 15 ianuarie-15februarie se găsesc pe site-ul companiei bilete de avion la preţuride la 98 de euro dus-întors pentru călătoriile realizate până lajumătatea lunii martie spre destinaţiile Roma, Milano, Florenţa,Ancona, dar şi München şi Stuttgart. Cu toate acestea,reprezentanţii Carpatair nu au precizat câte astfel de bilete lapromoţie sunt disponibile, de cele mai multe ori fiind vorba doarde câteva bilete la ofertă.

Spre exemplu, un zbor dus-întors pe ruta Bucureşti-Roma, înperioada 4-6 martie costă 108 euro (fără taxele de aeroport careajung la 100 de euro), cu rezervare făcută ieri. Carpatair nu atransmis câte bilete de avion se aşteaptă să vândă datorităpromoţiilor realizate şi nici ce încasări va aduce acestprogram.

"În lunile ianuarie şi februarie cererea pentru deplasările deafaceri sau pentru cele personale, în scop de vacanţă, scade cupână la două procente. Promoţiile stimulează vânzările în aceastăperioadă, în care oamenii evită să călătorească având în vederecondiţiile meteo, dar nu numai", a declarat Mircea Vladu,proprietarul agenţiei de turism Prestige Tours.

Şi compania aeriană de linie regulată KLM care operează înRomânia încearcă să atragă clienţi la început de an promovândreduceri de până la 35% la biletele de avion într-o campanie subnumele "săptămâni speciale cu oferte în toată lumea".

Şefii de companii caută "cel mai bun preţ"

Traficul de business este cel care generează cele mai marivânzări pentru companiile aeriene de linie regulată, care audemarat promoţii încă din 2008 pentru a-şi menţine clienţii. Omulde afaceri Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental,susţine că nu a renunţat la deplasările în scop de afaceri înstrăinătate, însă este mai atent la costul călătoriei.

"Luna aceasta am trei deplasări în oraşe europene şi deşi nu îmiprogramez deplasarea în funcţie de perioada în care companiileaeriene fac promoţii, caut cel mai bun preţ la biletele de avion",a declarat Radu Enache.

Prin bilete la promoţii încearcă şi Air France să stimulezecreşterea numărului de pasageri încă din prima lună a anuluiacesta. Compania aeriană promovează bilete la preţul de 149 de europentru o călătorie dus-întors pe Bucureşti-Paris şi la 599 de eurospre Hong Kong.

Numărul unor astfel de bilete scoase la vânzare de companiileaeriene este însă destul de redus, dar apelând la metodareducerilor, operatorii încearcă să-i atragă pe consumatori pesite-urile proprii sau pe cele de rezervări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO