Companii

Companiile aeriene susţin purtarea măştii, dar nu şi păstrarea unui loc neocupat între pasageri. ”Faţă de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic, între 43% şi 54%, doar pentru a atinge limita de profitabilitate”

 Companiile aeriene susţin purtarea măştii, dar nu şi păstrarea unui loc neocupat între pasageri. ”Faţă de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic, între 43% şi 54%, doar pentru a atinge limita de profitabilitate”

Autor: Roxana Rosu

08.05.2020, 10:51 286

Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA), din care fac parte 270 companii aeriene, susţine purtarea măştilor de către pasageri şi echipaje la bordul aeronavelor, ca măsură de siguranţă, dar nu este de acord cu impunerea măsurilor de distanţare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate, considerând că ar duce la scumpirea dramatică a biletelor fără a avea beneficii din punct de vedere medical.

„Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a creşte suplimentar siguranţa în aeronave, astfel încât pasagerii şi echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul. Screeningul, acoperirea feţei şi măştile de protecţie sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluţie.” , a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General şi CEO al IATA.

Impunerea măsurilor de distanţare socială în aeronave ar schimba fundamental economia aviaţiei, prin reducerea factorului de încărcare la maxim 62%. Aceasta este cu mult sub cel al limitei de profitabilitate a industriei, respectiv de 77%. 

Cu mai puţine locuri de vândut, costurile biletelor ar creşte brusc. Faţă de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic - între 43% şi 54%, în funcţie de regiune, doar pentru a atinge limita de profitabilitate.

„Dovezile demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus. Vor fi luate măsuri suplimentare de protecţie, cum ar fi purtarea maştilor de către pasageri şi echipaje. Trebuie să oferim soluţii care să inspire încredere pasagerilor că pot zbura în siguranţă, păstrând totodată un cost accesibil al biletelor de zbor. Lipsa oricăreia dintre acestea nu va avea niciun beneficiu pe termen lung.".

În opinia IATA, măsurile de distanţare socială la bord, prin vânzarea unui număr mai mic de bilete, ar duce la scumpirea dramatică a acestora.  Asociaţia spune că dovezile, deşi limitate, demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus, chiar şi fără măsuri speciale.

Astfel, în timpul zborului pasagerii au interacţiuni faţă în faţă limitate, scaunele oferă o barieră pentru transmiterea virusului, iar fluxul de aer, direcţionat de la tavan spre podea, reduce şi mai mult potenţialul de transmitere a virusului în cabină. În plus, debitele mari de aer preîntâmpină răspândirea microparticulelor respiratorii infectate, aşa cum se poate întâmpla în alte spaţii închise, spun operatorii. De asemenea, filtrele de aer HEPA din dotarea aeronavelor moderne dezinfectează eficient aerul din cabină.

Pe lângă purtarea măştii, companiile aeriene propun şi alte reguli temporare:

• Controlul temperaturii pasagerilor, echipajului şi angajaţilor aeroporturilor;

• Implementarea unor proceduri de îmbarcare/ debarcare menite să reducă contactul cu alţi pasageri sau cu echipajul;

• Limitarea deplasărilor în avion în timpul zborului;

• Dezinfectarea şi igienizarea frecventă a aeronavelor;

• Proceduri simplificate de catering, pentru reducerea deplasarii echipajului şi a interacţiunii cu pasagerii.

Atunci când vor fi eficiente şi disponibile pe scară largă, testările COVID-19 sau paşapoartele de sănătate ar putea fi, de asemenea, incluse ca măsuri temporare de biosecuritate.

Creşterea preţului biletelor de avion a fost calculată pe baza estimării unui factor de încărcare de 53% (62% capacitate dată de locurile ce pot fi vândute, cu un grad de umplere de 85% pentru optimizarea capacităţii, considerând oferta excesivă disponibilă pe piaţă).

IATA (Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian) reprezintă 290 de companii aeriene, însumând 82% din traficul aerian internaţional.

AFACERI DE LA ZERO