Companii

Companiile care vand online cadouri corporate pornesc cu investitii initiale minime si numar redus de angajati

Companiile care vand online cadouri corporate pornesc cu investitii initiale minime si numar redus de angajati

Companiile care vand cadouri corporate online efectueaza livrari si in tara, la orice destinatie

20.03.2009, 00:00 244
Compania SLSeCom vinde online cadouri dedicate in exclusivitate firmelor inca de la sfarsitul anului 2006, cand a fost infiintata de Sorin Ciurca, pe atunci student la Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor din Cluj si de alti doi antreprenori.
"Aveam 22 de ani sI eram foarte pasionat de comertul online. Tin minte ca luam numai note mici de la profesorii mai batrani, care nu intelegeau ce scriu in proiectele, lucrarile sau referatele pe care le abordam din perspectiva comertului online. Am profitat de reducerile de la stat la infiintarea firmelor. Am stat o noapte in oficiul de pe palierul caminului si am pus pe foaie GiftLand-ul, iar dupa cateva luni l-am transpus pe online", a declarat el.
Un alt motiv pentru deschiderea unei afaceri in domeniul online l-au reprezentat costurile reduse pentru spatiul de desfasurare. "Cum eram studenti si nu prea aveam multi bani de investit in afacere, am apelat la comertul online intrucat acesta putea fi desfasurat la inceput si intr-o garsoniera, ceea ce s-a si intamplat de fapt", a adaugat el.
Investitia initiala a avut o valoare de aproximativ 1.000 de euro, iar ulterior antreprenorii au mai folosit 7.000 de euro pentru achizitionarea tehnologiei de imprimare a produselor.
Pentru anul 2009, compania va mai investi 20.000 de euro pentru deschiderea unor magazine virtuale noi si 10.000 de euro pentru diversificarea ofertei existente. "Nu am apelat la niciun credit bancar, toti banii investiti au fost munciti de asociati in Franta, in perioada vacantelor, din joburi de chelneri la hotelurile din Paris", a precizat el. Compania are trei asociati si un angajat. Antreprenorul sustine ca cifra de afaceri inregistrata de companie in 2007 a fost de aproximativ 4.730 euro. "In 2007 cifra de afaceri a fost foarte mica, intrucat ne-am concentrat mai mult pe elaborarea proiectelor si a magazinelor efectiv si vanzarile au fost pe plan secundar", a mentionat el.
Pentru 2008 el estimeaza o crestere de zece ori a cifrei de afaceri, care va ajunge la aproximativ 50.000 de euro. "Targetul nostru stabilit in 2007 a fost ca de pe cele patru magazine lansate sa obtinem in 2009 o cifra de afaceri de circa 500.000 de euro. La felul in care s-au miscat lucrurile in 2008 si sperand ca pe noi nu ne va afecta prea mult criza financiara, e posibil ca acest target sa fie chiar depasit", a adaugat el.
Documentarea, elaborarea magazinelor online, achizitionarea tehnologiei de imprimare si stabilirea relatiilor cu furnizorii au fost primii pasi pentru ca magazinul virtual sa ia nastere. "La inceput am gasit usor furnizori, in centrele comerciale din Cluj. Dupa ce vanzarile au crescut, ei au dorit sa scape de noi, pentru ca aveam deja comenzi prea multe si ne-au directionat spre furnizorii lor, cu care lucram si in prezent", a precizat antreprenorul.
In acest moment, compania detine patru magazine virtuale (Giftland.ro, MagazinDeCeasuri.ro, CorporateGifts.ro si Ecravate.ro) si are inca sase magazine online aflate in stadiul de elaborare.
Preturile produselor corporate oferite de companie variaza intre 5 si 300 de lei. Companiile, care sunt si clientii care aduc cele mai mari vanzari, apeleaza la acest tip de servicii mai ales in perioada sarbatorilor de Craciun sau de Pasti. "Corporategifts.ro s-a nascut din dorinta de a separa persoanele fizice (Giftland.ro) de cele juridice (CorporateGifts.ro) si de a le oferi ambelor parti un magazin online aparte din care sa-si poata face cumparaturile confortabil", a precizat el.
Pentru acest an, compania are in vedere deschiderea altor doua magazine online si are in vedere noi angajari, precum si obtinerea unui credit bancar.
"Desi exista zeci si chiar sute de magazine online, 95% din cota de piata pentru cadourile online este impartita de cativa jucatori, mai exact exista cinci magazine mai importante si alte cateva mai mici", a estimat el. Antreprenorul a precizat ca in perioada Craciunului, inainte de 14 Februarie si la Paste vanzarile cresc de obicei cu pana la 300-500%.
O alta companie care ofera produse corporate este Luna Events, care administreaza magazinul virtual FlorisiCadouri.ro, infiintat in 2007 de Felicia Ciornea. "Initial nu ne-am gandit sa facem din FlorisiCadouri.ro un magazin online. Am vrut sa oferim servicii adiacente clientilor nostri activi din celelalte afaceri si sa devenim furnizori de servicii complete pentru partenerii nostri", a declarat ea.
Investitia initiala a fost finantata cu ajutorul celorlalte proiecte ale companiei. "Pe parcurs, au fost facute investitii in modernizarea magazinului online, logistica, promovare si in stocuri de marfa", a adaugat ea.
In 2007, compania a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 50.000 de euro, iar antreprenoarea estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de pana la 100.000 de euro. Marja de profit se situeaza intre 25 si 30%.
Magazinul online pune clientului la dispozitie posibilitatea de a alege cadourile in functie de temperamentul persoanei care il va primi. Astfel, exista cadouri pentru cei care prefera stilul clasic, nonconformist, sportiv, romantic, sunt victime ale modei sau sunt pasionate de high tech. "Portofoliul deja existent de clienti, cei pentru care de altfel fusese gandit conceptul de corporate, a fost punctul de pornire", a adaugat antreprenoarea.
Produsele corporate pe care le ofera magazinul virtual sunt, in mare parte, compuse. "In functie de bugetele companiilor, noi venim cu solutia optima. Astfel, continutul cadourilor, stabilit de comun acord, se incadreaza in buget fara sa afecteze calitatea produsului final", a precizat ea. Antreprenoarea a mentionat ca pentru sarbatorile din acest an cadourile variaza intre 30 de lei si ajung la o valoare maxima alocata de bugetul fiecarei companii. "Pe langa cadourile clasice, florile pot intra in componenta sub forma de miniaranjamente", a spus ea. "Majoritatea clientilor sunt companii care ofera cadouri, buchete de flori sau aranjamente florale partenerilor." Pe langa acestia, clientii care mai apeleaza la serviciile companiei sunt romanii plecati in strainatate, care vor sa le trimita cadouri celor ramasi acasa. "Pentru ei efectuam livrari si in tara, la orice destinatie", a adaugat ea. Momentan, compania are trei angajati permanenti si colaboratori sezonieri.
 
 
CorporateGifts.ro:
 
  • Infiintata in 2006
  • Firma a fost infiintata beneficiind de reducerile de la stat pentru studenti
  • Investitii ulterioare: 7.000 de euro, pentru achizitionarea tehnologiei de imprimare a produselor
  • Cifra de afaceri estimata pentru 2008:50.000 de euro
  • Compania are patru magazine virtuale: Giftland.ro, MagazindeCeasuri.ro, CorporateGifts.ro si Ecravate.ro
  • Cifra de afaceri estimata pentru 2009: aproximativ 500.000 de euro
  • In perioada sarbatorilor vanzarile cresc cu pana la 300-500%
 
FlorisiCadouri:
 
  • Infiintata in 2007
  • Compania are trei angajati permanenti si colaboratori sezonieri
  • Cifra de afaceri in 2007: aproximativ 50.000 de euro
  • Cifra de afaceri estimata pentru 2008:100.000 de euro
  • Marja de profit estimata: 25- 30%
  • Pretul cadourilor incepe de la pretul de 30 de lei
  • Clienti: companiile, romanii plecati in strainatate care vor sa ofere apropiatilor din Romania un cadou

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO