♦ Dezvoltarea turismului rural ar însemna implicarea tuturor membrilor comunităţii în acest proces, însă este nevoie de o promovare agresivă pentru atragerea cât mai multor turişti străini.
Comunităţile locale, în special cele din zonele montane ale ţării, ar putea fi dezvoltate cu ajutorul turismului rural, dar lipsa educaţiei antreprenoriale şi a strategiilor de promovare a resurselor turistice din România reprezintă principala provocare a întreprinderilor mici din zonă, se arată într-un raport al Organizaţiei Mondiale a Turismului (UNWTO). Studiul arată de fapt importanţa turismului în dezvoltarea durabilă a regiunilor montane, iar printre mai multe zone analizate au fost incluşi şi Munţii Carpaţi, care străbat teritoriul României. Cu toate că există un potenţial foarte mare pentru crearea unei forme de turism care va contribui la dezvoltarea durabilă a comunităţilor locale, România însă stă prost la anumite capitole, ceea ce face dificilă această evoluţie.
„Regiunea are un potenţial ridicat de dezvoltare a turismului rural. Cu toate acestea, lipsa educaţiei antreprenoriale şi de management şi promovarea resurselor turistice ridică provocări imense pentru întreprinderile locale, cum ar fi furnizorii de turism rural, artizanii locali şi întreprinderile sociale“, se arată în raportul UNWTO.