Companii

Concurenţa a amendat Baxi şi 50 de distribuitori de centrale termice, pentru fixarea preţurilor

Concurenţa a amendat Baxi şi 50 de distribuitori de...

Autor: Alina Oprea

22.01.2016, 00:00 288

"În contractele încheiate în perioada 2006 - 2014 între Baxi România SA şi distribuitori erau prevăzute clauze prin care se stabileau preţurile de revânzare ale produselor şi care limitau comercializarea şi libertatea exercitării concurenţei între distribuitori", arată Consiliul Concurenţei, într-un comunicat.

Practic, distribuitorii erau obligaţi să respecte strategia de preţuri recomandate şi să aplice aceste tarife în toată reţeaua proprie de magazine. De asemenea, contractele conţineau clauze restrictive în ceea ce priveşte participarea la licitaţii: dacă mai mulţi parteneri comerciali solicitau cereri de ofertă de la Baxi, doar unul dintre distribuitori, respectiv primul care depunea cererea, beneficia de un preţ competitiv. Ulterior, Baxi solicita documentarea fiecărei livrări cu o copie a contractului dintre distribuitor şi clientul final, precum şi o copie după factura emisă.

Sancţiunile au fost aplicate de autoritatea de concurenţă în cadrul investigaţiei privind stabilirea preţului de revânzare şi îngrădirea exercitării concurenţei între distribuitori prin limitarea comercializării.
Un număr de 18 distribuitori au recunoscut încălcarea legislaţiei şi au beneficiat de reducerea amenzilor cu 20% din nivelul de bază.

"Scopul nostru nu este acela de a elimina companiile de pe piaţă şi, de aceea, la stabilirea sancţiunilor am ţinut cont de faptul că distributorii centralelor Baxi au cifre de afaceri destul de mici. Prin această investigaţie şi amenzile aplicate, intenţia noastră este să tragem un semnal de alarmă astfel încât toate companiile, indiferent că sunt mai mari sau mai mici, să înţeleagă că trebuie să respecte legislaţia în domeniul concurenţei şi să îşi stabilească singure preţurile de revânzare, nu prin înţelegere cu furnizorul", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Conform prevederilor în domeniul concurenţei, înţelegerile dintre un furnizor şi distribuitori pentru a stabili preţurile la care urmează să fie revândute produsele, precum şi înţelegerile care vizează limitarea comercializării reprezintă practici anticoncurenţiale şi sunt sancţionate de lege. În urma unor înţelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectaţi direct deoarece nu mai au posibilitatea de a alege, prin astfel de practici eliminându-se concurenţa dintre distribuitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO