Companii

"Conditiile pentru a accesa banii europeni, mai lejere decat finantarea bancara". Cum comentati?

"Conditiile pentru a accesa banii europeni, mai lejere decat finantarea bancara"

Publicitarii depun din ce in ce mai multe proiecte pentru a lua bani europeni

15.07.2009, 11:09 159

Daca pana acum firmele se plangeau de procedurile birocratice prin care pot pune mana pe banii europeni, micii intreprinzatori vad accesarea fondurilor nerambursabile ca fiind mult mai facila decat procedura de obtinere a unei linii de creditare la orice banca.
Este si cazul lui Alex Marchitan, unicul actionar al firmei de productie publicitara KM Media International, care anul trecut in luna iunie a depus un proiect prin care a cerut 26.000 de euro de la UE pentru achizitionarea unui utilaj de prelucrare a plasticului."
Fondurile europene nerambursabile sunt o gura de oxigen pentru micii intreprinzatori care au nevoie bani pe care sa nu fie nevoiti sa-i dea inapoi si pe care sa-i investeasca pentru dezvoltarea afacerii. Conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti sunt mai lejere decat cele pentru obtinerea unei linii de creditare la orice banca", sustine Marchitan.
Firma este prezenta pe piata din Romania din 2006 si produce pentru clientii autohtoni litere volumetrice, casete luminoase, bannere, standuri expozitionale, materiale publicitare. Compania are 5 angajati, iar anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 1,2 mil. lei (circa 280.000 de euro).
Proiectul depus de Alex Marchitan se numeste "Program de investitii pentru modernizarea si cresterea capacitatii de productie a SC KM Media International" si are o valoare totala de circa 62.800 de euro, din care fondurile europene reprezinta 26.800 de euro. Proiectul a fost depus pe axa 4 a Programului Operational Regional (POR). "Primesc fonduri de la UE de circa 26.000 de euro, adica 65% din valoarea eligibila a proiectului. Restul sunt surse proprii. Una dintre solutiile care m-ar ajuta in acest an de criza, cand clientii intarzie cu plata facturilor, ar fi scutirea de impozit a profitului reinvestit", spune directorul general al KM Media International.
Marchitan sustine ca fata de anul trecut, numarul de comenzi a scazut doar cu 10%, insa clientii intarzie pana la 90 de zile plata facturilor. "Din punctul de vedere al volumului de munca exista o diferenta de 10% fata de anul trecut. Problema cea mai mare anul acesta este la termenele de plata ale unora dintre clienti, care au ajuns la 60-90 de zile. Cu furnizorii mei nu pot negocia termene de plata mai mari de 45 de zile, astfel incat sunt intr-un blocaj financiar in acest moment."
Printre clientii firmei se numara Heineken Romania, Honda, RCI Leasing, Casa de pensii, Autoritatea Nationala pentru Tineret sau Credit Europe Bank.
Utilajul pentru prelucrarea plasticului va fi achizitionat din afara tarii, iar criza economica a dat putin peste cap planurile lui Marchitan. "Utilajul il pot achizitiona din Germania sau din SUA. Ca raport calitate-pret, convenabila este oferta din SUA, chiar daca este putin mai scump utilajul. Din cauza conditiilor economice, fabrica din SUA ne-a anuntat ca pana in octombrie si-a suspendat productia, iar in momentul in care va relua ciclul de productie vom fi printre primii pe lista. Am discutat cu organismul de management care ne-a aprobat, din cauza acestei situatii mai dificile, sa prelungeasca termenul de implementare a proiectului", precizeaza Marchitan.
El spune ca dupa implementarea acestui proiect, anul viitor intentioneaza sa mai depuna un nou proiect pentru dezvoltarea afacerii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO