Companii

Conferinţă KPMG & ZF: Economia României are nevoie de creştere exponenţială cu ajutorul tehnologiei. Trebuie să îi facem o fişă de post noului coleg: robotul

Conferinţă KPMG & ZF: Economia României are nevoie de...

Autor: Adelina Mihai, Alex Ciutacu

08.03.2019, 00:08 410

România are nevoie de o creştere exponenţială, iar acest lucru se poate întâmpla cu ajutorul tehnologiei, care transformă modul de lucru tradiţional şi care creşte valoarea adăugată din economie.

„Avem nevoie de o retorică diferită, avem nevoie să schimbăm ritmul, cuvintele şi mesajele pe care le trans­mitem. Trebuie să vor­bim despre creştere, dar nu despre orice creştere, ci de o creştere exponenţială. De ce? Pentru că România nu face excepţie de la forţa cu care tehnologia acţionează, respectiv ia lucrurile care până ieri erau limitate şi le face abundente, accesibile fiecărui om la un cost aproape inexistent“, a spus Ramona Jurubiţă, country managing partner al firmei de audit şi consultanţă KPMG în România, în cadrul conferinţei anuale a KPMG organizată ieri la Bucureşti în parteneriat cu ZF. Demo­cratizarea, dematerializarea şi demonetizarea schimbă deja modelele de afaceri şi accelerează transformarea organizaţiilor tradiţionale în viitori unicorni, a mai spus ea.

Tehnologia a schimbat complet activităţile tradiţionale, astfel că roboţii, soluţiile de tip RPA (Robotic Process Automation), aplicaţiile, inteligenţa artificială şi machine learning rezolvă probleme şi reduc semnificativ din timpul alocat activităţilor uzuale din business, crescând productivitatea şi valoarea adăugată. „Tehnologia este un accelerator pentru inovaţie. Pe parcursul unui an, angajaţii petrec câteva luni făcând activităţi repetitive care pot fi automatizate. Tehnologia a evoluat, iar pentru prima dată, roboţii nu sunt doar nişte braţe mobile care mută cutii şi înlocuiesc oamenii, ci sunt capabili să realizeze procese care înainte erau făcute de oameni, cum ar fi, de exemplu, preluarea informaţiilor de pe facturi“, a spus Cornel Amariei,  inventator şi Head of Innovation la o companie din industria auto. El a sfătuit companiile ca, atunci când vor să vorbească despre inovaţie, trebuie să ţină cont de faptul că pentru noua generaţie există două lucruri care contează cel mai mult, şi anume simplitatea şi semnificaţia.

„În ceea ce priveşte viitorul pieţei forţei de muncă, se tot vorbeşte despre nevoia de creativitate şi de inovare, însă este greu ca aceste abilităţi să iasă la suprafaţă câtă vreme angajaţii sunt implicaţi în procese repetitive, care nu aduc valoare adăugată. Trebuie să eliberăm timp cu ajutorul tehnologiei, vorbim de soluţii de tip robotic process automation sau de inteligenţă artificială. Poate pot părea lucruri din viitorul foarte îndepărtat, însă nu este aşa. Trebuie să construim o fişă de post pentru noul nostru coleg, robotul. Noi, la KPMG, folosim o soluţie de RPA deja de doi ani pentru procese precum calculul salarial, de exemplu. Am constatat că, prin soluţia folosită, timpul de procesare s-a redus de la 40 de ore la 15 minute“, a spus Oana Iatan, Tax Senior Manager, People Services în cadrul KPMG în România.

Dezvoltarea comerţului electronic şi creşterea accelerată a economiei digitale generează noi provocări cu privire la impozitarea corespunzătoare a tranzacţiilor şi mecanismele de colectare a TVA, au mai spus experţii KPMG.

„Principala componentă a economiei digitale este comerţul online, care a cunoscut o expansiune extraordinară în ultimii ani. În România, comerţul electronic a reprezentat anul trecut o piaţă de 3,6 mld. euro, în creştere cu aproximativ 30% faţă de anul 2017“, a spus Alin Negrescu, Partener, Servicii de impozitare indirectă în cadrul KPMG în România.  În opinia lui, sunt necesare ajustări majore, atât în ceea ce priveşte cadrul legislativ, autorităţile fiscale fiind din ce în ce mai preocupate să asigure pârghiile necesare urmăririi unei colectări eficiente şi eficace a sumelor reprezentând TVA, cât şi în ceea ce priveşte modelele de desfăşurare a activităţii economice a companiilor, care trebuie adaptate nevoilor curente, prin promovarea şi implementarea noilor tehnologii pentru eficientizare.

Citiţi cele mai importante declaraţii din cadrul conferinţei anuale a KPMG în ediţia ZF de luni, 11 martie 2019

Ramona Jurubiţă, country managing partner, KPMG în România: România nu face excepţie de la forţa cu care tehnologia acţionează, respectiv ia lucrurile care până ieri erau limitate şi le face abundente, accesibile fiecărui om la un cost aproape inexistent.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO