Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat că a reziliat contractul pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Arad, lot 1, semnat cu firma Romstrade, controlată de Nelu Iordache, portughezii de la Monteadriano Engenharia e Construcao şi Donrep Construct, firmă controlată de Dragoş Niculae.
Compania de drumuri a transmis notificarea de reziliere a contractului în urmă cu 15 zile, iar motivul principal al acestei decizii a fost progresul redus de pe acest şantier: deşi ar trebui inaugurat în aprilie anul viitor, tronsonul nu era finalizat decât în proporţie de 20% la începutul lunii octombrie, faţă de 70%, cât ar fi fost indicat.
Contractul a fost adjudecat în primăvara anului trecut pentru 115,8 milioane euro.
Situaţia creată are un precedent: anul trecut, Ministerul Transporturilor a mai reziliat un contract important de construcţie a unei autostrăzi, Cernavodă-Medgidia, care trebuia construit de francezii de la Colas. Ulterior, în toamna anului trecut, licitaţia a fost reluată şi câştigată de italienii de la Astaldi şi de germanii de la Max Boegl pentru 120 de milioane de euro. După ce în vară autostrada Cernavodă-Medgidia a fost inaugurată la o bandă pe sens, până la finalul anului tronsonul ar urma să fie gata în totalitate. Rămâne de văzut însă când va fi reluată licitaţia pentru primul lot al Nădlac-Arad, situaţia fiind destul de sensibilă, având în vedere că autostrada este finanţată în proporţie de 85% din fonduri europene