Constructii

Primul "test" în noua parcare subterană de la Universitate. Cât costă, pe unde se intră şi pe unde se iese. Galerie FOTO

Primul "test" în noua parcare subterană de la Universitate. Cât costă, pe unde se intră şi pe unde se iese. Galerie FOTO

Cum arată noua parcare subterană de la Universitate

Autor: Bogdan Alecu

15.11.2012, 14:43 6451

Acces mai greoi ca într-o parcare subterană de mall şi care se face dinspre cele mai aglomerate străduţe şi un unghi de intrare suficient de mare încât maşinile mai joase să atingă cu partea de jos a spoilerului faţă, aceasta este prima impresie care o lasă noua parcare subterană de la marginea Centrului Vechi.

Accesul în parcare se face prin două intrări, fie pe cea din strada Toma Caragiu - de la rondul de la Universitate se intră pe prima stradă la dreapta (str. Ion Ghica) după care pe prima stradă la dreapta este intrarea în parcare; a doua intrare este dinspre strada Academiei - de pe Ion Ghica este a doua stradă la dreapta, se merge până la prima intersecţie având Banca Naţională în stânga, după care până în captătul străzii unde este semnul cu intrarea. În ceea ce priveşte ieşirea, aceasta este amplasată lângă gura de metrou de pe B-dul I.C. Brătianu, pe partea cu Muzeul Municipiului Bucureşti, doar că este obligatoriu virajul la dreapta, astfel încât nu se poate intra în sensul giratoriu de la Universitate, ci trebuie să se vireze dreapta spre Piaţa Unirii. Pentru a întoarce spre Universitate, respectiv Romană, trebuie virat pe prima stradă la stânga de pe B-dul Brătianu, pe lângă spitalul Colţea.

Odată intrat în parcare, şoferul are de ales între cele 425 de locuri de parcarcare, amplasate pe trei nivele.

Parcarea a fost construită şi amenajată de firma InterParking, care mai deţine peste 600 de parcări la nivel european şi implicit respectă standardele europene, astfel încât aceasta dispune de sisteme pentru detecţia locurilor de parcare automat, de citire automată a plăcuţelor de înmatriculare, pentru detecţia monoxidului de carbon şi pentru incediu, dar şi de locuri de parcare cu priză special rezervate maşinilor electrice, două ascensoare, sistem de evacuare a noxelor şi generator electric în cazul în care se opreşte curentul electric în zonă. În total investiţia a costat 10 mil. euro fără TVA iar parcarea este cesionată companiei InterParking pe o perioadă de 39 de ani.

Primele două săptămâni începând de astăzi parcarea va fi gratuită. Preţul normal pentru o oră de parcare este de 2,5 lei, faţă de 1,5 lei cât costă la o parcare normală, în stradă, a Primăriei Capitalei. În următoarea lună după cele două săptămâni primele două ore de parcare vor fi gratuite. În plus, seara de la ora 20.00 la 6.00 preţul unei ore este de un leu, la fel ca tariful din weekend. Preţul unui abonament este de 499 de lei pe lună 24 de ore pe zi pentru maşini şi de 199 de lei pentru motociclete. Abonamentul flexibil pe zi este de 349 de lei, iar pe noate 149 de lei pe lună. În plus, parcare dispune de dispecerat şi sistem de pază.

AFACERI DE LA ZERO