Companii

Construcţiile au devenit cel mai „popular” domeniu pentru SRL-d-uri, detronând service-urile auto

Construcţiile au devenit cel mai „popular” domeniu...

Autor: Cristina Roşca

08.09.2015, 00:03 242

În România activau la jumătatea anului aproape 21.500 de companii de tip SRL-d, cu circa 4.500 mai multe decât la finalul anului trecut.

În ultimii cinci ani, de la lansarea programului pentru SRL-D-uri, prin care statul acordă o finanţare de până la 10.000 de euro celor care îşi deschid o primă afacere şi până în prezent, a existat un etuziasm al micilor antreprenori pentru a-şi deschide businessuri. Prin urmare, respectând obligativitatea de a crea cel puţin două locuri de muncă pentru înfiinţarea unei astfel de firme, micii antreprenori au creat mai mult de 40.000 de locuri de muncă în tot acest timp. Statul a finanţat totodată SRL-d-urile cu până la 214 milioane de euro, potrivit calculelor ZF.

Printre cele mai „populare” businessuri sunt cele în construcţii, transporturi rutiere şi de mărfuri şi service-urile auto. Urmează apoi magazinele online şi restaurantele.

Deschiderile de companii din ultimele şase luni au făcut ca „Lucrările de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale” să devină cel mai „popular” domeniu pentru tinerii antreprenori care pornesc la drum în businessul local. La finalul lunii iunie existau 902 astfel de companii, cu 212 mai multe decât la final de 2014.

Anul trecut cel mai „popular” business erau service-urile auto, care însă în 2015 au căzut pe poziţia a treia, cu 857 de SRL-d-uri. În top zece cele importante domenii de activitate ale SRL-d-urilor îşi fac loc şi saloanele de coafură, cofetăriile şi magazinele alimentare.

Un SRL-D îşi pierde acest statut odată ce firma înregistrează o cifră de afaceri egală sau mai mare cu 500.000 de euro (echivalentul în lei) sau ajunge la un număr mai mare de nouă angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO