Companii

Consumul a scăzut cu 16% la patru luni

18.07.2010, 23:47 28

ComerŢul cu bunuri de larg consum (FMCG) a avut un declin de16,5% în volum în primele patru luni faţă de aceeaşi perioadă din2009, după contracţia de 11% înregistrată în 2009, arată un studiurealizat de compania de cercetare a pieţei MEMRB. În valoareconsumul a avut o scădere de 8% în aceeaşi perioadă, faţă de ostagnare anul trecut.
La început de an, chiar şi retailul modern, care de obicei creşteluând din cota de piaţă a micilor comercianţi de cartier, a fost peun trend descendent: vânzările pe metru pătrat în lanţurile demagazine s-au redus cu 7,6% în lei în intervalul menţionat.Scăderea vânzărilor din chioşcuri, buticuri, alimentare şi alteunităţi mici a fost dublă. "Estimez că vânzările pe metru pătrat încomerţul modern vor scădea în 2010 cu 10% în valoare comparativ cuanul trecut. Dacă psihoza consumatorilor continuă pe termen mediu,ne putem confrunta cu un declin al pieţei şi în 2011", a apreciatMarius Caluian, directorul general al MEMRB România & Rep.Moldova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO