Companii

Consumul intern este singurul indicator care mai creşte pe piaţa de mobilă: plus 15% în primele cinci luni din 2020, până la 295 milioane de euro

Consumul intern este singurul indicator care mai creşte...

Autor: Alexandra Cepăreanu

26.08.2020, 00:07 1038

Măsurile de distanţare socială şi trecerea „forţată“ a mai multor angajaţi la munca remote au dus la creşterea consumului intern de mobilă.

Consumul intern de mobilă a înregistrat o creştere de 15% în primele cinci luni ale anului în curs, ajungând la valoarea de 295 mil. euro, arată datele oferite de Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România (APMR) la solicitarea ZF.

„Singurul indicator care a înre­gistrat creşteri anul acesta este consu­mul intern, care a ajuns la aproximativ 295 mil. euro“, a spus pentru ZF Aurica Sereny, preşedinte al APMR.

Unul dintre factorii care au condus la creşterea consumului intern de mobilă este reprezentant de faptul că mai multe companii au implementat munca de acasă. Astfel, angajaţii „forţaţi“ să lucreze remote au investit mai mult în amenajarea şi renovarea locuinţelor, în care au început să petreacă din ce în ce mai mult timp.

De altfel, primii jucători din domeniul bricolajului şi al distribuţiei de ma­teriale de construcţii prezenţi pe piaţa naţională sunt Dedeman, de altfel cea mai mare companie antrepreno­rială românească, cu afaceri de peste 1,6 mld. euro (8 miliarde de lei), ur­mată de jucătorii de profil Arabesque, Leroy Merlin şi Brico Dépôt.

Pe de altă parte, industria mobilei este unul dintre puţinele sectoare din economie unde România are excedent comercial, cu exporturi de 2,41 de miliarde de euro anul trecut şi importuri în valoare de peste 925 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO