Companii

Corporatiştii din Pipera au stat în staţiile de metrou mai mult la ora de vârf. Cum au circulat trenurile de metrou pe toate magistralele în intervalul 7.30-8.00?

Corporatiştii din Pipera au stat în staţiile de metrou...

Autor: Mirabela Tiron

22.05.2023, 14:52 251

Cu un trafic mediu zilnic de 339.000 de pasageri pe luna aprilie, Metorex anunţă că  intervalul de succedare a trenurilor de metrou ar putea creşte pentru că Alstom Transport, firma care are contractul pentru mentenanţa trenurilor, nu asigură servicii conform contractului.

„Conform graficului de circulaţie aprobat, începând cu 1 ianuarie 2023 circulaţia trenurilor de metrou se desfăşoară cu 57 de trenuri. Media zilnică a traficului de pasageri pe aprilie a fost de 339.000. Având în vedere că Alstom Tansport SA nu asigură în această perioadă servicii conform clauzelor contractuale  intervalul de succedare a trenurilor se poate mări”, a declarat pentru ZF Mariana Miclăuş, directorul general al Metrorex.

La finalul lui 2021 a fost semnat cu Alstom Transport un contract pe 15 ani pentru mentenanţa trenurilor de metrou, valoarea contractului fiind de 2,45 miliarde de lei (500 de mil. euro) iar contractul a intrat în vigoare la început de 2022. Oficialii Alstom Transport nu au răspuns solicitării ZF.

„Personalul Metrorex care supraveghează circulaţia ia măsuri operative pentru păstrarea unor intervale cât mai  apropiate de graficul normal de circulaţie”.

Pentru ramele electrice de metrou şi vehiculele feroviare specifice infrastructurii de metrou se efectuează mai multe tipuri de mentenanţă, cum ar fi mentenanţa preventivă, ce constă în toate acţiunile îndeplinite în conformitate cu specificaţiile şi instrucţiunile din planul de mentenanţă impus de fabricantul materialului rulant care au ca scop reducerea probabilităţii defecţiunilor materialului rulant, potrivit Metrorex. Mai mult, se realizează mentenanţa corectivă, reprezentată de toate reparaţiile executate după o defectare în scopul readucerii materialului rulant la starea şi parametrii nominali de funcţionare. Mentenanţa acestui tip de material rulant este asigurată de prestatorul serviciilor de mentenanţă în baza contractului. Planurile de mentenanţă respectă prescripţiile fabricantului şi sunt avizate de Autoritatea Feroviară Romană (AFER).

„Astăzi la orele 7,30 -8,00, intervalul de circulaţie a fost următorul: Magistrala 1 (Dristor 2- Pantelimon)- interval 8 minute (7 minute în programul aprobat), Magistrala 2 (Berceni-Pipera) - interval 6 minute faţă de 4 minute în programul aprobat, Magistrala 3 (Preciziei-Anghel Saligny)-  interval 9 minute faţă de 7 minute, Magistrala 4 (Gara de Nord - Străuleşti) - interval 8 minute faţă de 7 minute în programul aprobat, Magistrala 5 (Eroilor2 -Valea Ialomiţei) interval 6 minute”. Intervalele de circulaţie ar putea să ajungă până la 10 minute în orele cu vârf de trafic, potrivit Metrorex.

Metrorex a trimis încă de vineri o informare legată de faptul că programul metrourilor pe toate magistralele va suferi modificări din cauza neasigurării numărului suficient de trenuri de către Alstom Transport, firma care se ocupă de mentenanţa trenurilor de metrou.  Metrorex va aplica operatorului de servicii de mentanţă Alstom Transport toate sancţiunile legale şi contractuale pentru situaţia creată prin neîndeplinirea obligaţiilor asumate conform prevederilor contractuale, potrivit oficialilor companiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO